Aplikacja CLP - Creative Lessons Planner






INFORMACJA 1 Dla kogo jest ta aplikacja?
Aplikacja CLP została ona stworzona z myślą o nauczycielach dowolnego języka obcego,
którzy:
- pracują zarówno w szkole prywatnej, jak i państwowej
- współpracują z uczniami w wieku od około 11 lat wzwyż, na poziomie od około A1+/A2 do C1
i którzy:
- chcą mieć proste i efektywne rozwiązania w zasięgu ręki
- nie chcą spędzać czasu na nadmiernych przygotowaniach do zajęć i kserowaniu
- nie chcą kupować kolejnych pomocy dydaktycznych w postaci gotowych gier, kart pracy, itp.
- chcieliby w przeciągu kilku minut stworzyć unikalny konspekt lekcji obejmujący ćwiczenia na wybrane sprawności
- chcą urozmaicić swoje zajęcia o proste, ale aktywizujące uczniów zadania
- chcieliby zacząć delegować zadania uczniom, którzy staną się twórcami, a nie odtwórcami treści i materiałów dydaktycznych
- chcą, aby ich zajęcia były bardziej spersonalizowane i motywujące uczniów


INFORMACJA 2 Co w niej jest? 
W aplikacji CLP nauczyciel dowolnego języka obcego znajduje się mnóstwo pomysłów (na dzień 18.01.2018 jest ich ponad 200) na przeprowadzenie szeregu aktywności lekcyjnych takich jak praca z tekstem, pisanie, konwersacje, praca z filmami i ilustracjami, kreatywne i efektywne użycie nietypowych gadżetów, oraz wiele innych, które sprawią, że zajęcia będą ciekawsze zarówno dla nauczyciela, jak i uczniów.


INFORMACJA 3 Czym charakteryzują się pomysły zawarte w aplikacji?
Myślą przewodnią tych pomysłów jest  to, aby:
- to uczniowie (nie nauczyciel) byli twórcami  prostych, ale efektywnych materiałów dydaktycznych; 
- uczniowie tworząc te materiały na każdym etapie pracy wykorzystywali język obcy; 
- ułatwić i uatrakcyjnić przeprowadzanie zadań wymagających od uczniów pracy w parach i grupach
- uczniowie przeprowadzali różnego rodzaju twórcze działania interakcyjne, przez co chętniej uczestniczyli w zajęciach, na które mają wpływ 
- ułatwić nauczycielowi codzienną prac, a uczniom zaproponować kreatywne rozwiązania wspomagające efektywne uczenie się   
przykładowe zadania z 12 kategorii znajdują się na końcu wpisu oraz w wersji demonstracyjnej
INFORMACJA 4 Jak korzystać z aplikacji?

1. Po kliknięciu w daną ikonkę i nazwę kategorii na ekranie głównym, na przykład „konwersacje”, zobaczysz listę pomysłów w postaci ich nazw:



2. Po wejściu w wybrany pomysł, pojawi się jego opis, który przeważnie będzie zamykał się w ramach 5-6 punktów, więc jeśli nie masz czasu na żmudne przygotowania, możesz zapoznać się z pomysłem zaledwie w minutę i wprowadzić na zajęciach w przeciągu chwili:



4. Aplikacja zawiera także praktyczne dodatki w postaci:

a. notatnika 



b. planu lekcji 



c. wyszukiwarka, dzięki której można znaleźć dany pomysł lub funkcję aplikacji wpisując jej nazwę



d. opcję dodawania ULUBIONYCH pomysłów do specjalnej zakładki, która może służyć jako zbiór pomysłów lub jako konspekt lekcji zawierający pomysły na poszczególne aktywności w obrębie danych zajęć



INFORMACJA 5  Jeśli jesteś zainteresowany aplikacją Creative Lessons Planner; już ją pobrałeś i chciałbyś podzielić się swoją opinią, zgłosić jakieś uwagi i zapytać o nią, zapraszamy do dołączenia do Creative Lessons Planner - grupa użytkowników aplikacji CLP




INFORMACJA 6 Gdzie można przetestować lub/i nabyć aplikację?
1. Aplikacja na tę chwilę działa na telefonach i tabletach z systemem Android.  
a. Można ją również pobrać i zainstalować na komputerach z systemem Windows przy użyciu emulatora https://www.bluestacks.com/   Bardzo prosta instrukcja wraz z minutowym filmem instruktażowym znajduje się tutaj Jak zainstalować BlueStacks
b. Jeśli chcemy wyświetlać i przeglądać zawartość aplikacji na większym ekranie komputera, wówczas można podłączyć telefon do urządzenia - instrukcje jak to zrobić znajdują się tutaj:
Poradnik #13 – Jak wyświetlać obraz z telefonu lub tabletu na komputerze bez roota?


2. Aplikację można zakupić w sklepie Google Play w cenie 29,99 PLN i jest to opłata jednorazowa, która obejmuje kolejne aktualizacje aplikacji.

3. Każda kategoria będzie aktualizowana na bieżąco i uzupełniana o kolejne pomysły, a do aplikacji będą dodawane kolejne narzędzia.

4. Aplikacja Creative Lessons Planner znajduje się w sklepie Google Play pod tym adresem: 


5. Niniejszy informator opisuje jej założenia, funkcje i zawartość. Możliwe jest też sprawdzenie jej funkcji w wersji demonstracyjnej NA KOMPUTERZE po pobraniu poniższego pliku ZIP, rozpakowaniu go poprzez przeniesienie do wybranego folderu  i otwarciu pliku zawierającego kolorową ikonkę aplikacji CLP.
pobierz >> WERSJA DEMO na komputer  << pobierz



6. Jeśli nie posiadamy karty kredytowej lub nie chcemy jej używać do uiszczenia płatności, wówczas, aby zakupić aplikację:
- możemy skorzystać z opcji płatności poprzez dołączenie kwoty do rachunku operatora sieci komórkowej 
- możemy nabyć kartę upominkową Google Play (karta posiada kod, który aktywujemy na stronie internetowej lub z poziomu aplikacji Google Play; tak załadowane konto pozwoli na zakup aplikacji) 

7. Jeśli chodzi o faktury, to wystawia je Sklep Google Play (informacje dostępne są tutaj: Prośba o fakturę VAT za zakupy w Google.)

 Przykładowe pomysły z wybranych kategorii z aplikacji CLP






Powyższy materiał został stworzony na potrzeby zobrazowania funkcji i zasobów naszej autorskiej aplikacji „Creative Lessons Planner” stworzonej z myślą o nauczycielach języków obcych
Mamy nadzieję, że nasz projekt wspomoże Was w codziennej pracy.
Aniela Tekiela i Adam Zadorski



Kim jest Adam?
„Jestem programistą i grafikiem jednocześnie. Wszystkie aplikacje do tej pory robiłem sam. Od robienia zdjęć, przez ich obróbkę aż po programowanie oraz modelowanie 3D. Projekt „Dawne miasto” https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dawne.opole
był moim pierwszym projektem. Zaczęło się w pierwszej klasie technikum. Pani z informatyki prowadziła kółko i robiliśmy na nim grę. Wtedy nauczyłem się podstaw programowania. Później tata mi podsunął pomysł, aby zrobić rynek Opola w 3D jednak dla jednej osoby było to zbyt dużo, więc zrobiłem zdjęcia 360 i "postarzyłem je" Następnie Pan Marcin Duda, który prowadzi oddział młodzieżowy Biblioteki Miejskiej w Opolu zlecił mi zrobienie aplikacji "Legendy Opola" . Robiliśmy ją wspólnie z uczniami szkół podstawowych. Przy okazji uczyłem ich podstaw programowania. Potem zająłem się Benchmarkiem https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Company.PirateShipBenchmark
który testuje wydajność telefonu generując modele na trójwymiarowej scenie. Aktualnie zajmuje się wizualizacją 3D oraz wirtualną wycieczką 360stopni budynku MDK działającej na przeglądarkach. Mam więcej planów niż rozpoczętych projektów – priorytetem są dla mnie wizualizacje 3D.”



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz