wtorek, 5 czerwca 2018

Końcoworoczna LEKSYKALNA GRA PLANSZOWA

Przeprowadziłam poniższą grę wśród uczniów na różnych poziomach i w różnym wieku. Pomysł jest wieloetapowy i kilkuzadaniowy, przez co uczniowie eksponowani są  i aktywnie wykorzystują sporą ilość słownictwa. Jest to idealne rozwiązanie na koniec roku szkolnego, kiedy chcemy zaangażować uczniów w intensywną i efektywną powtórkę, a sami chcemy odciążyć się od żmudnych przygotowań.






Jak ją przeprowadzić opisuję szczegółowo w najnowszej aktualizacji aplikacji CLP w dziale GRY. Więcej (czyli ponad 300) podobnie efektywnych i angażujących uczniów do pracy pomysłów, znajdziesz w aplikacji


która stanowi podręczny i poręczny bank pomysłów dla nauczycieli dowolnego języka obcego, zawierający obecnie ponad 300 koncepcji, które efektywne angażują uczniów do pracy.

Z zasobów aplikacji można korzystać w dowolny sposób:
- wybiórczo, jako źródło pomysłów na urozmaicenie zajęć
- łącząc koncepcje z różnych działów jak puzzle, 

tworząc spójny konspekt lekcji
- w awaryjnych sytuacjach, kiedy nie mamy czasu na dłuższe przygotowania, np. kiedy "wypadnie" nam nieoczekiwane zastępstwo

- w trakcie warsztatów, lekcji pokazowych, (pół)kolonii językowych
 lub innych wydarzeń językowych 

Dzięki pomysłom z aplikacji:
- uczniowie kształtują cały szereg kompetencji XXI wieku takich jak:
- kompetencje językowe z zakresu wszystkich 4 sprawności,
umiejętność współpracy, empatia, motywacja wewnętrzna, poczucie sprawczości, aktywne słuchanie, efektywna komunikacja, nawiązywanie relacji, adaptacja do zmieniających się warunków, wrażliwość, odpowiedzialność, umiejętności autoprezentacji, dzielenie się wiedzą, zarządzanie informacją i wiele innych
- nauczyciel ma bardzo bogaty bank pomysłów pod ręką, dzięki czemu w przeciągu kilku minut stworzy kreatywne, efektywne i angażujące lekcje, oszczędzając czas i pieniądze


DODATKOWE INFORMACJE o aplikacji:
- tutaj można ją nabyć i zobaczyć opinie użytkowników: https://goo.gl/jcUk7d
- tak wygląda jej wnętrze https://goo.gl/XYjXXg lub https://goo.gl/2jsL3w
- tak pomaga nauczycielowi i uczniom https://goo.gl/RXPjPZ

- tak wyglądają treści i materiały stworzone przez uczniów i aktywnie wykorzystywane na zajęciach: https://goo.gl/GXTkSh
- tutaj jest grupa dla zainteresowanych i użytkowników aplikacji: https://goo.gl/117URo
- tutaj są informacje o aktualizacjach i nowościach: https://goo.gl/uCxiPR 

 NA CZYM POLEGA WARTOŚĆ DYDAKTYCZNA POMYSŁÓW Z CLP?
📌 Standardowe zadania lekcyjne angażują uczniów na poziomie umiejętności intelektualnych niższego rzędu takich jak zapamiętywanie i rozumienie. 

📌 Rzadziej sięgamy po te wyższe czyli zastosowanie, analizowanie, ocenianie i tworzenie, przez co uczniowie nie mają okazji do wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce, głębszego zaangażowania w proces uczenia się czy bardziej interaktywnego działania. 

📌 Pomoc w postaci rozwiązań  wspierających wszystkie w/w elementy wraz z kompetencjami XXI wieku znajdziesz w zasobach aplikacji CLP, która od listopada 2017 roku coraz prężniej wspiera nauczycieli z całej Polski w przygotowywaniu efektywnych i kreatywnych zajęć dowolnego języka obcego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz