poniedziałek, 5 czerwca 2017

powtórkowe "państwa - miasta" bez państw i miast

Po raz pierwszy w mojej 12-letniej karierze zastosowałam motyw gry "państwa-miasta" na lekcjach. Wiem, wiem - wstyd pozbawiać uczniów możliwości wykonywania takiego przyjemnego i aktywizującego zadania. Oczywiście wdrożyliśmy małe modyfikacje w postaci rozgrzewki oraz zadania "po". Grę można stosować nie tylko do powtórek, ale także do nauki nowego słownictwa - wówczas uczniowie mogą pracować ze słowniczkami lub listami słów w repetytoriach. Korzystanie z dodatkowych źródeł można też wdrożyć w przypadku uczniów, którzy niekoniecznie przyswoili materiał, co pozwoli im na aktywną pracę ze słownikiem, da poczucie sukcesu, a tym samym zmotywuje do pracy.



1. przed przejściem do gry uczniowie wertowali podręcznik, spis treści i dodatkowe ćwiczenia w celu sporządzenia ogólnej mapy książki pod kątem leksykalnym, przypominali sobie "o czym to było", a ja zapisywałam zagadnienia tematyczne na tablicy



2. następnie na podstawie tych zagadnień, uczniowie wybierali kategorie, jakie później umieszczali w tabeli 


3. każdy uczeń w kolejnej rundzie losował literę, na którą należało wpisywać w tabelki słowa z danej kategorii - na każdą rundę mieli około 3 minut


4. w grupach, które wyraziły chęć robiliśmy to na czas i punkty (hasło, które powtarzało się chociaż u jednego ucznia miało wartość 5 punktów, a oryginalne, niepowtarzalne - 10 punktów, brak hasła - 0 punktów); młodsi uczniowie mogli też pracować ze słowniczkami, gdyż niektóre tematy, które sami wybrali, nie były jeszcze omawiane

5. kiedy zakończyliśmy grę uczniowie wymieniali się kartami z tabelkami i mieli za zadanie ułożenie pełnych zdań ze słowami jakie  znajdowały się w tabeli autora w linii poziomej, czyli 5 słowami zaczynającymi się na daną literę :)

 Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz