czwartek, 1 czerwca 2017

powtórkowe DYKTANDO z POLLEVERYWHERE

Polleverywhere to platforma, która umożliwia przeprowadzanie różnych quizów i nie wymaga żmudnych przygotowań jak inne mi znane, czyli np. Kahoot. Tym razem spontanicznie w przeciągu kilku sekund stworzyłam na zajęciach zadanie dla uczniów, które polegało na ... dyktandzie ;)  W pierwszej chwili, kiedy uczniowie usłyszeli słowo "dyktando" zamarli w bezruchu, ale kiedy się "rozruszali" i poznali zasady, nie chcieli przestać. Bardzo podobało im się sprawdzanie tego, czy dobrze zapisali mniej lub bardziej podstępne słowa.

video

Jak to zrobiliśmy?


1. utworzyłam quiz w opcji "chmury" i nazwałam go "crazy dictation"



2. uczniowie wykorzystywali swoje telefony i wchodzili na link wyświetlany w quizie



3. ich zadaniem było:
a.  napisanie ze słuchu słowa/frazy/zdania, jakie im mówię 
- wybierałam przypadkowe słowa z repetytoriów, z podręczników, czytanek, z zapisu nagrań, z list słownictwa, a te najbardziej "tricky" typu "psychology, isle, iron, delete" itp. z głowy 
- bardzo fajnie sprawdzały się też homofony (eight - ate, see - sea) i minimal pairs (peach - pitch, sheep - ship)


b. kiedy każdy udostępnił na ekranie swoją wersję pisowni, wskazywałam na poprawną jeśli taka znalazła się wśród odpowiedzi lub zapisywałam ją na tablicy

c. wtedy uczniowie, którzy zapisali je niepoprawnie, musieli ponownie zapisać je na ekranach komórek i udostępnić w oknie quizu w wersji poprawnej

d. dodatkowo tworzyliśmy zdania, definicje, itp. w zależności od poziomu grupy

4. w kolejnej rundzie, kiedy dyktowanie Pani się znudziło, do akcji przechodzili uczniowie
a. każdy uczeń miał za zadanie przewertowanie podręcznika i odszukanie w nim 3-5 najtrudniejszych słówek
b. kiedy byli gotowi, jeden uczeń podawał innym słowo, pozostali zapisywali je w quizie, uczeń dyktujący wskazywał poprawne opcje, a uczniowie, którzy widzieli, że popełnili błąd, zapisywali ponownie słowo

DODATKOWE UWAGI:
- za każdym razem, kiedy na tablicy robiło się zbyt tłoczno (lub po każdym omówionym słowie) dobrze skasować jej zawartość, aby było przejrzyściej 
- jeśli decydujemy się na drugą część pomysłu, pilnujemy to, jak uczniowie wymawiają swoje propozycje słownictwa przeznaczone dla rówieśników


O innych sposobach na wykorzystanie możliwości platformy pisałam 
tutaj 
ROZGRZEWKOWE POLLEVERYWHERE
i tutaj
polleverywhere według KNJO 


Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz