wtorek, 16 maja 2017

zagadkowe SMYCZE

Podczas konferencji Edukids mój wbudowany detektor pomocy dydaktycznych wypatrzył ogromną ilość tych gadżetów na stoliku rejestracyjnym. 


Zapytałam ładnie czy mogę przechwycić z 10 sztuk, otrzymałam zgodę i wykorzystałam je w końcu dzisiaj do rozgrzewkowego zadania "Who am I?", ...



... w którym to uczniowie otrzymywali smycze ze zdjęciami ukazującymi znane im postacie, zawieszałam im je tak, aby nie widzieli jaka postać została im przypisana, chodzili po klasie, "zaczepiali" rówieśników zadając im pytania typu "What do I look like?", "What am I like?", "What do I do?", "What do I like?", "Where do I come from?", itp. 


Na podstawie odpowiedzi zgadywali jaką postać noszą na plecach. Po wykonaniu zadania, pytałam uczniów jakie jakie odpowiedzi uzyskiwali na "swój" temat, po czym samodzielnie opisywali swoją postać tworząc pełną, dłuższą wypowiedź. 

 



UWAGA!!!
=> przed zadaniem wyjaśniamy uczniom procedurę, a przede wszystkim zasady bezpieczeństwa - uczniowie uważają, zakładają delikatnie smycze, nie łapią za smycze drugiego ucznia, nie ciągną, nie biegają, jedynie patrzą na obrazek lub obracają go delikatnie jeśli nie widzą postaci, więc jeśli nie jesteśmy pewni zachowania grupy lub jeśli jej liczebność jest zbyt duża nie robimy takiego ćwiczenia
=> smyczki mogą być też zakładane standardowo, tj. ze zdjęciem wiszącym z przodu, ale wówczas uczniowie je noszący nie patrzą na zdjęcie jakie mają
=> zamiast smyczy możemy użyć na przykład klamerek do prania, którymi przyczepimy zdjęcia do ubrań uczniów



Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz