poniedziałek, 29 maja 2017

KOŃCOWOROCZNE powtórki z ikonkami MARZENY

Ikonki Marzeny podbijają serca nauczycieli i uczniów, którzy nie mogą uwierzyć, że były rysowane ręcznie. Marzena opublikowała zestaw takich obrazków i pomysłów na ich wykorzystanie u siebie na blogu "Easy Teaching ideas" 

Skorzystałam z tych pięknych grafik 
i na dzisiejszych zajęciach wykorzystaliśmy je tak:


WERSJA NR 1
1. uczniowie losowali lub wybierali 5-6 ikonek





2. każdy miał chwilkę na opracowanie ciągu wydarzeń w temacie "HOLIDAYS" (wydarzenia mogły dotyczyć przeszłości lub przyszłości; mogły być prawdziwe lub fikcyjne)
3. uczniowie pisali swoje opowiadania w zeszytach w postaci pełnowartościowych tekstów, podpunktów lub układali wydarzenia w pamięci
4. następnie dobierali się w pary
5. uczniowie układali przed sobą obrazki - sekwencja odpowiadała ciągowi wydarzeń z ich autorskich opowiadań




 
6. uczeń A na podstawie sekwencji obrazków ucznia B, starał się odtwarzać autentyczny przebieg wydarzeń, a uczeń B nakierowywał, komentował, odpowiadał na pytania, itp.
7. uczniowie zamieniali się rolami i wykonywali zadanie 



8. kiedy byli gotowi, przedstawiali na forum klasy wydarzenia partnerów

WERSJA NR 2
1. uczniowie pracują w parach
2. uczniowie losują określoną ilość ikonek, na przykład 6
3. uczniowie wymyślają historyjkę związaną ze swoimi ikonkami, ale nie zdradzają sekwencji wydarzeń partnerowi; uczniowie mogą zapisywać przebieg wydarzeń w zeszytach
4. kiedy każdy uczeń ustali już wątek przewodni swojej historyjki, przechodzimy do następnego zadania
5. uczniowie rozkładają przed sobą ikonki w dowolnej, przypadkowej kolejności
6. uczeń A opowiada swoją historyjkę uczniowi B uwzględniając elementy ze swoich ikonek, a uczeń B na podstawie relacji ucznia A, układa ikonki według sekwencji wydarzeń w opowiadaniu
7. uczniowie zamieniają się rolami
8. kiedy każdy uczeń zna już historyjkę partnera, wówczas przedstawia ją na forum klasowym demonstrując przy okazji ikonki, jakie ujmuje w wypowiedzi

Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz