wtorek, 16 maja 2017

FIND THE OTHER HALF ze smyczkami w roli głównej

... to drugi pomysł na wykorzystanie smyczy do jednoczesnego przemycania i utrwalania dowolnych treści oraz sprytnego łączenia uczniów  w pary.  Można przeprowadzać to zadanie za pomocą nitek, włóczek lub wstążek, ale jak się okazało, smyczki są o wiele bardziej poręczne.


Jak przygotować takie zadanie?

1. wybieramy docelowe ilustracje tematyczne lub ogólnotematyczne
 w zależności od celów lekcji

przykładowy materiał do POBRANIA

2. wycinamy zdjęcia, tworzymy w nich dziurki i przyczepiamy dwie smycze do jednego zdjęcia


3. wkładamy smycze "obrazkową stroną" do jakiegoś pojemnika


4. uczniowie podchodzą do pudełka, jednocześnie chwytają za smycze i wyciągają je delikatnie tak, aby nie porwać obrazków


5. w ten sposób okaże się, kto i z kim będzie pracował nad opisem ilustracji lub innego zadania w zależności od tego, co doczepimy do smyczek

6. jeśli chcemy możemy wydrukować na drugiej stronie obrazków pytania do ilustracji



- para, która ma dany zestaw pytań odpowiada na nie lub zadaje innej wybranej parze
- w moich zestawach znajduje się 35 pytań wiec na odwrocie każdego zdjęcia widnieją inne pytania


7. możemy też przeciąć obrazek na pół i włożyć w takiej rozszczepionej postaci do pojemnika
- uczniowie po wylosowaniu połówki będą opisywali co mają na swoich częściach, tak aby odnaleźć swoją drugą połówkę
- nauczyciel dodatkowo może zadawać pytania, 
np. "What is the couple looking at?" "Why are they so happy?"




Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz