poniedziałek, 8 maja 2017

DIXITowe dobble

Po nitce do kłębka czyli od pomysłu 1 poprzez 2 doszłam do wniosku, 
że karty DIXIT mogą świetnie sprawdzić się jako karty dobble. Czyli jak?




1. uczniowie pracują w grupach, np. po 4 osoby



2. każdy uczeń otrzymuje identyczną liczbę kart, np. 7
3. uczniowie w jednej rundzie jednocześnie kładą na stół jedną kartę ze swojego zbioru 
4. uczeń, który jako pierwszy zauważy elementy wspólne dla co najmniej 2 kart, komunikuje to podając słowo



5. możemy wdrożyć utrudnienie  w postaci wyszukania elementu wspólnego dla 3 kart/4 kart/wszystkich kart jakie znajdują się na stole

6. po tym jak uczeń zakomunikuje to, że znalazł taki element nie spoczywa na laurach i
- tworzy krótkie zdanie/ciąg wydarzeń łączący wszystkie elementy z obrazków
- ujmuje w tej  wypowiedzi element, o którym wcześniej wspominał




- rozpoczyna ciąg wydarzeń jednym zdaniem/pełniejszą wypowiedzią, a kolejni gracze kontynuują opowieść opierając się na wersjach poprzedników 

7. dopiero po spełnieniu tych warunków taki uczeń może "zgarnąć" do swojej puli wszystkie karty ze stołu
8. uczeń, który na końcu gry ma najwięcej kart, ... ma najwięcej kart :)
9. po zakończeniu gry każdy z uczniów wybiera jedną, dwie z kart ze swojego pliku lub pożycza od rówieśnika i wykonuje dowolne zadanie związane z treścią tej karty, a takie pomysły można znaleźć na przykład:

Na blogu Dominiki:

W gazecie Cool School, w artykule autorstwa Małgorzaty Mansoor:


Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz