czwartek, 4 maja 2017

DIXIT odsłona druga

Tym razem moi uczniowie wykorzystali karty DIXIT do grywalizacyjnego tworzenia historyjek :)




1. uczniowie pracowali w grupie liczącej 4 osoby
2. każdy uczeń otrzymał 7 kart, a na boczku odłożyliśmy pozostałe karty, które również były wykorzystane w grze
3. na hasło "one, two, three, let's make a story" wszyscy uczniowie z grupy kładli karty na stół


4. uczeń A miał za zadanie utworzenie na podstawie kompilacji tych 4 obrazków ciągu zdarzeń przyczynowo-skutkowych z wykorzystaniem umówionego wcześniej czasu
5. po tym jak uczeń A stworzył swoją historię, dowolny uczeń z grupy kładł na stół  jeszcze jedną kartę ze stosika obok - ta karta stanowiła dystraktor, który należało jak najszybciej wpleść w utworzoną wcześniej historyjkę, najlepiej jako jej ostateczne zakończenie (aczkolwiek, może ona stanowić element dodatkowy wplatany w dowolnym momencie historyjki)


6. jeśli uczeń A wprawnie stworzył historyjkę, poprawnie użył czasów, wszystko było zrozumiałe dla odbiorców, mógł "zgarnąć" wszystkie karty leżące na stole, łącznie z tą, która była użyta jako dystraktor
7. następnie kolejni uczniowie powtarzali procedurę



8. uczeń z największą liczbą kart wygrywa 
9. możemy określić ramy czasowe
10. uwzględniamy też liczbę powtórzeń/rund, tak aby każdy uczeń miał szansę wypowiadać się tyle samo razy

Gdzie można znaleźć więcej pomysłów na wykorzystanie tych kart?

Na moim blogu w pierwszym wpisie:

Na blogu Dominiki:

W gazecie Cool School, w artykule autorstwa Małgorzaty Mansoor:


Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com




1 komentarz:

  1. Kreatwne i dokładnie przemyślane pomysły. Super.

    OdpowiedzUsuń