czwartek, 18 maja 2017

abstrakcyjne PUZZLE - 1

Układanie puzzli wcale nie musi być tak szablonowe jak zazwyczaj - uczniowie niekoniecznie muszą tworzyć idealne, spójne obrazy. Mogą przecież stworzyć abstrakcyjny obraz, którego pozornie niezwiązane ze sobą elementy połączą według własnej logiki, opiszą sytuację, powiążą różne osoby, miejsca i przedmioty w jedną całość. Ćwiczenie jest dość uniwersalne - język jakiego będą używać uczniowie zależy od ich poziomu i celów lekcji. Zapraszam do zapoznania się z pierwszym z 3 pomysłów na wykorzystanie motywu puzzli na zajęciach.


CO ROBIMY?  
1. drukujemy wybrane ilustracje na kartkach A4



2. wycinamy wszystkie na identyczne części (najlepiej nałożyć kartki na siebie i wycinać wszystkie na raz na przykład na 6 części)




 A. uczniowie pracują indywidualnie, w parach lub w grupach - losują po 6 obrazków (lub inną ich liczbę) i układają na stole w dowolnej konfiguracji



 B. uczniowie opisują tak powstałą abstrakcję, aby połączyć pozornie niezwiązane ze sobą osoby, zdarzenia i miejsca w miarę logiczną całość (albo też nielogiczną:) ); zadajemy im adekwatne pytania, co, kto, dlaczego, skąd, itp. które pomogą uczniom stworzyć kreatywny obraz tego co dzieje się na zdjęciu


 ZAPRASZAM NA    

Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

 

1 komentarz:

  1. Cześć. Uczę się języków przy użyciu https://preply.com/pl/Leipzig/korepetycje-z-angielskiego.
    Nauczyłem się angielskiego używając tej site. Chciałbym znaleźć dodatkowe źródła, aby ćwiczyć i poprawiać swoją wiedzę i zacząć naukę nowych języków. Jak możesz mi pomóc?

    OdpowiedzUsuń