wtorek, 11 kwietnia 2017

KOSTKA edukacyjna in action 8 - autorskie DOBBLE

Dobble nie musi koniecznie opierać się na gotowych szablonach. Dobrze jest też pozwolić uczniom na stworzenie własnych kart i przy okazji wykorzystać do tego kostkę edukacyjną :) Jest to wersja, która maksymalnie zaangażuje uczniów w proces tworzenia materiałów i treści wykorzystywanych później przez nich w trakcie gry.


0. określamy zakres jaki będzie brany pod uwagę w trakcie ćwiczenia
- mogą to być słowniczki tematyczne w repetytoriach, słownictwo z czytanki, itp.
- możemy wcześniej przygotować go w postaci chmury wyrazów, zachęcić uczniów do sporządzenia listy na tablicy, itp.


1. na 6 kartach nauczyciel lub uczniowie w parach lub grupach umieszczają docelowe słownictwo z ostatnich zajęć, ze słowniczka na końcu rozdziału, lub jakiejkolwiek innej partii materiału leksykalnego jakie chcemy utrwalić
- słownictwo może być rozmieszczone tak, aby przy każdej krawędzi karty oraz w środku znajdowało się jedno słowo/wyrażenie jak w przykładzie poniżej:


2. w międzyczasie uczniowie sporządzają swoje karty DOBBLE w określonej ilości, na przykład 4 sztuk również umieszczając na nich po 5 elementów
- na pojedynczej karcie nie powinny znajdować się dwa takie same elementy
- jeśli lista docelowego słownictwa jest obszerna, to zaznaczamy, że na żadnej karcie nie powinno pojawić się to samo słowo/wyrażenie




3. uczniowie stoją w okręgu i jeden z nich rzuca kostką

4. każdy uczeń trzyma swoje karty
- przed każdym rzutem uczniowie tasują karty
- w trakcie danej rundy bierzemy pod uwagę kartę, która znajduje się na wierzchu talii trzymanej przez ucznia


5. ten uczeń, który zauważy, że na jego karcie widnieje chociaż  jedno słowo identyczne jak na wyrzuconej ściance, wypowiada je głośno, tłumaczy, tworzy zdanie, podaje definicję, lub wykonuje inne wcześniej ustalone zadanie
- za poprawnie wykonane zadanie uczeń "zgarnia" karty od wszystkich uczniów tzn. karty, które w danej rundzie były kartami wierzchnimi w ich puli
- taki uczeń przejmuje prawo do rzutu kostką w kolejnej rundzie

6. uczeń, który zbierze największą liczbę kart lub wszystkie, wygrywa





INFORMACJE O KOSTCE:
1. Kostka dostępna jest w sprzedaży tutaj:
a ostatnio na wydarzeniach dla językowców takich jak konferencje czy warsztaty. Wymiary ścianki kostki to 23 cm, natomiast rozmiar kieszonki i potencjalnego materiału jaki ma się znaleźć w środku to około 21cm.
2. Urszula Kropaczewska jest autorką tego dodatku zawierającego 25 pomysłów na wykorzstanie kostki wśród młodszych dzieci. 
Materiał dostępny jest już na ePanelu PEARSON.


LISTA pozostałych pomysłów dotyczących kostki dostępnych na blogu:


Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz