środa, 1 marca 2017

TAKE what you NEED, a to dostaniesz :)

Kilka razy prowadziłam już zajęcia z wykorzystaniem motywu ogłoszeń z odrywanymi skrzydełkami zarówno z motywem "Weź to, czego potrzebujesz" oraz przemycając na skrzydełkach różne lekcyjne treści



W pierwszym przypadku mimo iż uczniowie odrywali to, czego im potrzeba i wypowiadali się na ten temat, mi zawsze czegoś brakowało i czułam pewnego rodzaju niedosyt. Wynikał on z tego, że kiedy uczeń mówił, że potrzeba mu odpoczynku lub snu, to niestety nie mogłam mu go dać, a kiedy uczennica potrzebowała czasu, również nic nie mogłam z tym zrobić. Wzięłam się więc na sposób i uaktywniłam w sobie moc sprawczą, dzięki czemu mogłam zapewnić uczniom to, czego potrzebują :)



1. przygotowujemy ogłoszenie wpisując na skrzydełkach to, co jesteśmy faktycznie zaoferować uczniom lub to co uczniowie mogą otrzymać od siebie na wzajem (uśmiech, miłe słowo, dowcip, przyniesienie wody, chusteczka higieniczna, pożyczenie czegoś na zajęcia, itp.)

(link do pustego szablonu WORD i PDF)

2. zachęcamy uczniów do odrywania skrzydełek z tym, czego im w tym momencie potrzeba



3. możemy też wykorzystać samoprzylepne karteczki




4. uczniowie krótko przedstawiają to, co wzięli i dlaczego im tego trzeba, co im to da, itp.

5. następnie zaskakujemy ich mówiąc, że damy im to


6. wręczamy uczniom te rzeczy lub spełniamy życzenie w niematerialny sposób; jak wspomniałam wyżej, życzenia mogą spełniać też uczniowie sobie nawzajem; 



 

7. każdy wyraża  opinię na temat tego, co otrzymali; mówi, czy to faktycznie spełnia ich potrzeby, dlaczego tak lub dlaczego nie; jak to wykorzysta; itp.





8. większość moich propozycji widoczna jest na zdjęciu, natomiast takie niematerialne motywy jak muzyka czy coś relaksującego rozwiązałam tak, że jeśli uczniowi potrzeba muzyki zapytałam go, czego słucha i wyświetliłam utwór/teledysk na komputerze; jeśli uczeń potrzebuje czegoś śmiesznego, możemy zapewnić mu to w postaci żartu lub śmiesznego filmiku, na przykład, o kotach; jeśli szuka motywacji, wręczamy mu popularne hasła motywacyjne; w przypadku porady, pomocy czy informacji uczniowie mogą poprosić o to rówieśników, wyjaśniając powody i cele; itp.

9. wśród gadżetów znajdowały się też czekolada i czekoladki - muszę pochwalić uczniów, gdyż pierwszym z odruchów po otrzymaniu tych rzeczy była chęć podzielenia się z innymi :)


Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz