czwartek, 2 marca 2017

ospmzieane itlyre

Oweaddziiłam się isdiazj o iinstneui dbarzo pzareydgotn ranzęadzi mzeiijnaągcoe elkonjość ietlr w słwohca Tool: Word Scrambler / Descrambler . Z jgeo mpoocą omżanl imnzieać eni ktyo okjlnoeść  w pojedynzcyhc sławcoh, lae całych tktechas.


Innymi słowy:

Dowiedziałam się dzisiaj o istnieniu bardzo przydatnego narzędzia zmieniającego kolejność liter w słowach Tool: Word Scrambler / Descrambler. Z jego pomocą można zmieniać nie tylko kolejność w pojedynczych słowach, ale całych tekstach.


Jak wykorzystałam możliwości Word Scramblera?


1. wyszukałam tekst, który jest łatwy w edycji (wybór padł na tekst zawarty w testach do podręcznika Discover English 3 - SKILLS TEST 3B Discover English 3 PEARSON)

2. tekst wkleiłam w okienko konwertera, konwertowałam przyciskem "scramble each word's lettering", skopiowałam i wkleiłam do pliku WORD

3. uczniowie w ramach rozgrzewki przed lekcją otrzymali ksero i sami zorientowali się, co ich czeka czyli rozszyfrowywanie tekstu

4. uczniowie pracowali indywidualnie, aczkolwiek konsultowali się między sobą: "No jak to nie wiesz, przecież to 'medicine'!" :)

5. kiedy byli już gotowi pokazywali mi swoje wersje, a ja wyświetliłam im oryginalny tekst na tablicy interaktywnej


6.w ten sposób zapoznali się z tekstem dogłębnie przez co kolejny etap czyli rozwiązywanie zadań na jego rozumienie nie było problemem



 Konwerter można stosować w przeróżny sposób
Dzięki niemu uczniowie mogą rozszyfrowywać:
- tematy lekcji
- fragmenty tekstu (wybieramy fragmenty w tekście takie jak pojedyncze słowa, frazy, zdania lub dłuższe wypowiedzi, które zostaną przekształcone, natomiast pozostałe części tekstu pozostają bez zmian)
- tytuły/nagłówki tekstów jakie będą czytane i omawiane
- zdania w czasach gramatycznych w ramach wprowadzania lub utrwalania danego zagadnienia
- słowa dowolnego pochodzenia
- treść zadań testowych
- zdania stanowiące treść zadań na rozumienie tekstów czytanych lub słuchanych
- wzory tekstów (maili, rozprawek, ogłoszeń, itp. w ramach wprowadzania tematu)
- inne

Narzędzie jest bardzo warte uwagi i od czasu do czasu można wykorzystać jego potencjał. Niemniej jednak trzeba mieć na względzie uczniów z różnymi dysfunkcjami, dla których takie zadanie może stanowić nie lada problem.

Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz