wtorek, 21 marca 2017

Kreatywne POGOTOWIE ratunkowe 1

Co zrobić, kiedy planowaliśmy skorzystanie z dobrodziejstw KAHOOTA!, ale:
1. uczniowie nie mają telefonów,
2. w szkole jest zakaz korzystania z telefonów komórkowych przez uczniów,
3. chcemy odizolować uczniów od ekranów ich telefonów, jednocześnie skorzystać z zasobów platformy,
a dostęp do quizu mamy tylko my za pośrednictwem komputera lub/i rzutnika/tablicy interaktywnej?

Odpowiedź brzmi: zastąpić telefony analogowymi gadżetami w postaci:
a. kredek/flamastrów w kolorze okienek quizu, którymi uczniowie mogą bezpośrednio wskazywać kolor odpowiedzi lub na kartce rysować kropeczki, krzyżyki, ptaszki przy numerze zadania


(jedna z uczennic nie miała przy sobie telefonu, a mój nie chciał połączyć się z platformą; uczennica nie bardzo chciała dzielić telefon z rówieśnikiem, więc wpadłam na pomysł, aby wskazywała odpowiedzi za pomocą flamastrów)

b. karteczek lub wskaźników w kolorach quizu


c. plakatów, do których uczniowie biegają całą grupą, w mniejszych grupkach, w parach lub indywidualnie



innych gadżetów, które będą odpowiadały kolorystyce potencjalnych odpowiedzi w quizie, i którymi uczniowie będą mogli wskazywać poprawną odpowiedź w quizie.
Co prawda element rywalizacji o ekstremalnym natężeniu będzie wyeliminowany (co nie ukrywam mnie bardzo cieszy), ale to zawsze coś innego i aktywizującego - uczniowie nie będą wpatrzeni w ekrany komórek, sami będą się troszkę ruszali, a my mimo problemów wdrożymy uwielbianą na całym świecie grę i przećwiczymy docelowy materiał z uczniami.

Jak to zrobić?
- przygotowujemy samodzielnie quiz i ustawiamy czas adekwatny do tego, w jaki sposób i z jakimi gadżetami będziemy później pracować
- możemy też skorzystać z "gotowca"
- na zajęciach dzielimy uczniów na grupy, pary lub zachęcamy ich do pracy indywidualnej
- ustalamy zasady quizu (np. jeśli uczniowie pracują w grupach, to udzielają odpowiedzi naprzemiennie; grupa która zdobywa najwięcej punktów wskazując odpowiedni kolor gadżetu wygrywa' jeśli grupa A nie zna odpowiedzi lub udzieliła odpowiedzi niepoprawnej, wówczas grupa B przejmuje pytanie i w przypadku poprawnej odpowiedzi otrzymuje połowę wartości punktów wyjściowych, itp.)
- wyświetlamy quiz, a uczniowie działają zgodnie ze wspólnie ustalonymi zasadami quizu

A kiedy nie mamy kompletnie dostępu do internetu i technologicznych gadżetów, możemy przeprowadzić kahootową lekcję na papierze:

LINK do "papierowy KAHOOT"


LINK do "analogowy Kahoot"




Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

3 komentarze:

  1. U mnie sprawdzają się tez małe różnokolorowe znaczniki-strzałki przyklejane bezpośrednio na tablicę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Rewelacyjny prosty sposób - rozumiem, że dzieciątka przyklejają znaczniki na wybrane pole Kahootowych odpowiedzi tak?:)

      Usuń
  2. Tak , ale akurat nie Kahootowych, bo nie korzystam. Bardziej w listeningach albo quizach z itoolsow albo angielskich Samych Quizach. Oczywiście trzeba pamiętać o odłączeniu tablicy od komp zeby nie szalała:)

    OdpowiedzUsuń