wtorek, 28 marca 2017

HARMONIJKOWE fiszki

Niedawno w grupie nauczycieli angielskiego FB przemknął mi przed oczami filmik, na którym przedstawiano harmonijkowe plakaty ukazujące slogan z dwóch perspektyw (link:https://www.facebook.com/skillshare/videos/1833579153334179/).  
Na tej podstawie powstał poniższy pomysł na "harmonijkowe fiszki".





Jak  się do tego zabrałam?


1. przygotowałam tabelkę w WORD ze słówkami w języku angielskim i ich tłumaczeniami w języku polskim
- w co drugiej kratce umieszczałam kolejne litery docelowego słowa w języku angielskim
- w pozostałych polach zamieszczałam osobne litery lub sylaby tłumaczeń


2. wydrukowałam materiał i stworzyłam z niego harmonijkę, tak aby z jednej perspektywy ukazywał słowo angielskie, a z drugiej jego tłumaczenie




3. wycięłam też paseczki z każdym zestawem i również stworzyłam z nich harmonijki




4. na zajęciach uczniowie odgadywali, o co chodzi w tym "systemie" - w ten sposób zapoznawali się z nowym słownictwem/utrwalali słownictwo z poprzednich zajęć

5. okazało się, że motyw bardzo się im spodobał, więc przygotowywali harmonijkowe fiszki dla równoległej grupy









AKTUALIZACJA: uczniowie przynosili też fiszki zrobione samodzielnie w domu (nikt im nie kazał:) )




Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz