niedziela, 5 lutego 2017

podstawowe REAGOWANIE językowe z Kahootem i Power Point'em

W ramach "tygodnia z reagowaniem językowym" chcę gruntownie przećwiczyć różne struktury z uczniami na każdym poziomie wtajemniczenia językowego.  

Przygotowałam też serię dla moich młodszych podopiecznych z II-III klasy SP. Są to 2 prezentacje w Power Point, kompatybilny quiz w Kahoot, karty pracy, fiszki z poleceniem do losowania  oraz dodatkowa rozgrzewkowa prezentacja w PP. Kolejność ich zastosowania jest dowolna i można dostosowywać je do przebiegu lekcji, innych materiałów jakie chcemy wdrożyć, itd. 


 Materiały w znacznej większości zawierają spersonalizowane treści, tj. zachęcają uczniów do opowiadania o sobie, swoich preferencjach, otoczeniu itp. dlatego też takie narzędzia sprawdzą się także jako "lodołamacz" na pierwszych zajęciach z nowymi uczniami.


ELEMENT I
Jedną z opcji jest rozgrzewkowy pokaz slajdów z niepełnymi zdaniami, które uczniowie uzupełniają sami.

LINK a - prezentacja "dokończ zdania"




video


ELEMENT II
Kahoot z podstawowymi konstrukcjami.




ELEMENT III
  Prezentacje z kompatybilnymi treściami z Kahoota.
 - ustawiamy slajdy na 1-15 sekund w zależności od tego, 
na co zgodzą się uczniowie
 - uczniowie indywidualnie lub w parach odpowiada na pytania
 






ELEMENT IV
Uczniowie sami odpowiadają na pytania zawarte w drugiej prezentacji:



a w razie potrzeby można przełączać na prezentację z podanymi odpowiedziami, aby uczeń łatwiej się odnalazł. 


ELEMENT V
to zmodyfikowany pomysł Luizy Wójtowicz-Wagi (LINK - Dobrze Wykorzystaj Początek). Zanim jeszcze uczniowie wyjdą z sali lekcyjnej, losują po jednej karteczce z pytaniem (strona 4 z linku d) i stara się na nie odpowiedzieć. 




ELEMENT V
Na kolejnych zajęciach zrobią to samo co w elemencie V z tym, że teraz przy wchodzeniu do sali, a w ramach powtórzenia ponownie wykonają któryś z w/w zadań, czyli te, które przypadło im najbardziej do gustu.


ELEMENT VII
 Na zadanie domowe uczniowie otrzymują kartę pracy z najważniejszymi pytaniami, które będą uzupełniać samodzielnie 
(karta jest  w linku d, na stronie 2). 



ELEMENT VIII
Dodatkowe ćwiczenia:
 uczniowie ustnie ćwiczą poszczególne funkcje między sobą, zadając sobie pytania, tworząc krótkie scenki, itp.
- uczniowie zapisują najważniejsze wyrażenia do zeszytów i uzupełniają je/odpowiadają na pytania pisemnie
- jeśli nie mamy dostępu do internetu/komputera można wydrukować pojedyncze karty i pokazywać je uczniom
- inne ...
Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz