piątek, 17 lutego 2017

* leksykalne HEKSY *

Drugą odsłoną heksów jest pomysł na wykorzystanie ich do utrwalania słownictwa. Pomysł sprawdzi się w przypadku każdego rodzaju słów pochodzących z mniejszego działu lub kilku różnych działów tematycznych. Warto zaangażować uczniów do tworzenia treści na heksach, co mogą robić indywidualnie, w parach lub grupach.

PRZYKŁAD:


- uczniowie przygotowują heksy modyfikujące zamieszczając w nich polecenie w postaci pojedynczych słów, np. "translate", "define", itp.
- przygotowują też słownictwo z określonego zakresu w określonej ilości
- kładą na stole heks centralny napisem skierowanym do dołu
- dookoła heksa centralnego układają heksy leksykalne
-  odwracają heks centralny
- wykonują zadanie ze słowem stykającym się z poleceniem heksa centralnego
-  uczniowie po stworzeniu "kwiatka" złożonego z 6 heksów pobocznych 
i 1 środkowego "modyfikującego", dodają kolejne heksy modyfikujące umieszczając je w dowolnym miejscu utworzonego "kwiatka"
 
(przykład generowany na potrzeby zilustrowania koncepcji 
- rzeczywiste układy oczywiście będą się różniły położeniem i kombinacją 
 poszczególnych elementów)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz