poniedziałek, 27 lutego 2017

#hashtag, #WPROWADZENIE, #kreatywnie

Zanim wdrożymy dowolną formę pracy z wykorzystaniem motywu #hasztagowania, na przykład te sugerowane w poniższych postach:
 
 1. KREATYWNY TEMAT LEKCJI 2. CZYTANIE 3. PISANIE 
 4. ILUSTRACJE 5. INNE POMYSŁY 

 warto przeprowadzić też wprowadzenie do tego tematu, aby mniej więcej wyjaśnić uczniom na czym polega idea, gdyż wbrew pozorom nie są oni zorientowani w tej sprawie.



Ja zrobiłam to tak:


a. pokazałam scenę z poniższego filmu w 13. sekundzie pytając uczniów co widzą, kogo, co robią te osoby, dlaczego, o czym rozmawiają, itp. oraz o to dlaczego ten film ma aż tyle wyświetleń

b. następnie odtworzyłam niecałą minutę filmu, a uczniowie wyjaśniali co jest w nim takiego specyficznego (uczniowie na niższym poziomie wtajemniczenia też dali radę, bo łatwo wychwycić z filmu główny motyw)


c. zapytałam uczniów, czy wiedzą co to za symbol, skąd się wziął, co oznacza, itp. po czym omówiliśmy funkcje  tego narzędzia za pomocą infografiki (okazuje się, że uczniowie #hasztagują, ale tak naprawdę nie wiedzą o co w tym do końca chodzi):




d. starsi uczniowie przeczytali artykuł adaptowany z niniejszej strony:
 i dowiedzieli się o genezie popularnego trendu


a młodsi  dowiedzieli się tego  na podstawie kart wyrazowych i moich opowieści



Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz