poniedziałek, 27 lutego 2017

#hashtag, #ROZGRZEWKA, #KONWERSACJE, #kreatywnie

Na dzisiejszych pierwszych zajęciach po feriach zaskoczyłam uczniów formą tematu/celu lekcji bo pojawił się w niecodziennej, ale bardzo znanej im formie czyli z #hasztagiem. Co więcej, #hasztagi można przemycić chyba wszędzie - klika przykładów zamieściłam w pozostałych postach:

 2. CZYTANIE 3. PISANIE 4. ILUSTRACJE 5. POZOSTAŁE POMYSŁY 
 6.  WPROWADZENIE DO HASZTAGOWANIA

A tymczasem zapraszam do zapoznania się z prostym, ale bardzo intrygującym uczniów pomysłem, który znajdzie swoje zastosowaniu, na przykład, w Ocenianiu Kształtującym zarówno w kwestii przedstawiania celów lekcji jak i indywidualizacji nauczania.




POMYSŁ wprowadzający temat

1. napisałam na tablicy temat przewodni czyli "winterbreak" bez spacji, co wprawiło uczniów w konsternację

2. dodałam po chwili znak # co rozjaśniło nieco sytuację



3. do pojedynczego słowa na tablicy dodałam kilka innych dotyczących moich ferii, a zadaniem uczniów było odtworzenie tego, co porabiałam w trakcie minionych 2 tygodni



KONWERSACYJNO-GRAMATYCZNY CIĄG DALSZY

4. następnie uczniowie tworzyli #hasztagowe fiszki i umieszczali je przy swoim imieniu na tablicy korkowej



5. uczniowie układali zdania w czasach przeszłych opisując najpierw ferie swoich rówieśników, a następnie sprawdzali swoje domniemania wysłuchując oryginalnych wersji z ust autorów #hasztagów

6. uczniowie dodatkowo pisali notatkę w zeszytach #hasztagując temat oraz opisując swoje ferie pojedynczymi zdaniami lub dłuższym wypracowaniem w zależności od wieku/poziomu



7. w taki sposób możemy przeprowadzić dowolny temat, 
nie tylko ten "poferiowy", ale każdy inny związany z:

- jakimkolwiek zakresem tematycznym np. podróżowanie, człowiek, jedzenie, zakupy, itp. dostosowując #hasztagowane słowa na fiszkach i zadanie z nimi związane do tych tematów 
(na przykład w temacie podróżowanie uczniowie opisują w 3-5 słowach wymarzone lub odbyte podróże; 
w temacie zakupy podają kilka słów związanych z przygodą jaka wydarzyła im się na zakupach;
  w temacie rodzina opisują jakieś rodzinne święto, itd.)

- jakimkolwiek zagadnieniem gramatycznym, 
które przemycimy wykorzystując zagadnienia z powyższego przykładu 
i zachęcając uczniów do mówienia lub/i pisania,
(na przykład, uczniowie na podstawie #hasztagów opisują plany na weekend 
w strukturach przyszłych)



Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com



2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. :) w sumie bardzo proste i jednocześnie angażujące uczniów "na maxa". Rozumiem, że się podoba i zostanie wykorzystane "przeciwko" uczniom ;)

      Usuń