niedziela, 5 lutego 2017

gimnazjalne REAGOWANIE JĘZYKOWE z Kahoot'em i Power Point'em

W zeszłym miesiącu w ramach bezkserówkowego wyzwania proponowałam wykorzystywanie slajdów w Power Point na przeróżne sposoby. Uczniom i mnie baaardzo spodobał się ten pomysł i tym razem postanowiłam przemycić w taki sposób ćwiczenia utrwalające właśnie z zakresu w/w reagowania językowego obecnego w arkuszach egzaminacyjnych i połączyć je z quizem w Kahoot.

W niżej zamieszczonej prezentacji zawarłam 119 slajdów, które można wykorzystywać w różnorodny sposób. Z materiału, podobnie jak z quizu Kahoot, mogą oczywiście skorzystać nie tylko nauczyciele czy uczniowie klas trzecich, ale również uczniowie szkół podstawowych oraz ponadgimnazjalnych.



 PROPOZYCJE PRACY z quizem w Kahoot
1. uczniowie zanim  przejdą do rozwiązywania quizu, proponują własne odpowiedzi do pytań wyświetlonych na karcie zbiorczej quizu

  mogą do tego wykorzystać frazy jakie znajdują się zazwyczaj w formie uporządkowanych list funkcji językowych w repetytoriach lub podręcznikach

2. następnie przechodzą do pracy z quizem, z tym że w trakcie jego rozwiązywania, każdorazowo po zakończeniu rundy, weryfikują swoje odpowiedzi, nanoszą te poprawną lub poprawne na kompatybilną kartę pracy, a my zachęcamy ich dodatkowo do podawania własnych pomysłów na reakcje na dany komunikat


3.  w ramach zadania domowego uczniowie wpisują w umieszczone na karcie "chmurki" inne niż te sugerowane w quizie odpowiedzi, podając numer pytania w każdej chmurce


PROPOZYCJE PRACY z prezentacją
 LINK  DO PREZENTACJI


1.Ustawiamy czas wyświetlania wszystkich slajdów, np. na 10 sekund. Uczniowie indywidualnie, w parach lub w grupach przekazują informację, o której mowa na poszczególnych slajdach. Możemy ustawić dłuższy czas wyświetlania slajdów po to, aby po każdej odpowiedzi ucznia mieć czas na omówienie jej i dodanie jeszcze jednego/dwóch analogicznych przykładów po to, aby uczeń utrwalił strukturę.
2.Można przeprowadzić ćwiczenie w formie konkurencji – w parach lub grupach. Para/grupa, która jako pierwsza zgłosi się do odpowiedzi, odpowiada, my weryfikujemy poprawność ich odpowiedzi, przyznajemy punkt w przypadku dobrej wersji, lub przekazujemy pytanie osobie/grupie przeciwnej. Oczywiście ustawiamy wówczas czas na dłuższy, tak aby uczeń w parze/grupa miała czas na zastanowienie się, zgłoszenie gotowości, zareagowanie, itd.

3.Slajdów jest dużo. Nie wszystkie oczywiście muszą być wykorzystane i przećwiczone od razu. Są ułożone w pewnej hierarchii, tj. począwszy od informacji osobistych poprzez te typu „small talk”, oraz bardziej skomplikowane funkcje językowe w postaci zapraszania, odmawiania, itp.  Można swobodnie mieszać ich kolejność tak, aby za każdym razem uczniowie byli eksponowani na innego rodzaju pytania.
4.Zadania możemy przeprowadzać „na spokojnie” skupiając się jednorazowo na przykład na 15 slajdach – uczniowie mają czas na przedstawienie swojej wersji, zapisanie jej, a my zachęcamy ich jeszcze do podania dodatkowej frazy jaką można użyć do przekazania poszczególnych informacji/funkcji, które uczeń samodzielnie szuka na przykład w repetytorium lub innym źródle. Następnie ćwiczymy dane frazy w praktyce w dowolny i dogodny dla nas sposób, przeprowadzając na przykład mini scenki lub układając dialogi, w które wplotą kilka omówionych fraz.


DODATKOWE AKTYWNOŚCI
Możemy przygotować małe karteczki  
- z poleceniami



- z komunikatami na jakie uczeń musi zareagować


- zadaniami wyciętymi testowymi


które uczniowie losują indywidualnie, w parach lub grupach, typują odpowiedź, co może odbywać się na przykład na zasadach quizu
  
  Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz