piątek, 24 lutego 2017

FERIE, FERIE i PO FERIACH

Powrót z ferii czy innej dłuższej przerwy do realiów szkolnych nie zawsze jest łatwy zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. Ja osobiście lubię ten stan i chcę, żeby moi uczniowie również nie skupiali się na negatywnych odczuciach czy stereotypowym "ferie, ferie i po feriach", gdyż to na pewno nie ułatwi współpracy. Dlatego też dobrze jest rozpocząć takie zajęcia w przyjemny sposób ;)

 

Poniżej zamieszczam pomysły jakie znalazły się już na blogu i które można łatwo zaadaptować do "poferiowych" lekcji.

ZAPRASZAM



FACEBOOKOWE POSTY to idealny sposób na zachęcenie uczniów do pisania o feriach:


z zaszyfrowanymi pytaniami dotyczącymi ferii:



SKALOWANIE receptą na gadanie



zawierające imiona i pytania dotyczące ferii, samopoczucia, i innych związanych bezpośrednio z konkretnymi uczniami:


 STORY BOX lub BEZPUDEŁKOWE STORYTELLING - jeśli z różnych przyczyn nie chcemy zmuszać uczniów do dzielenia się własnymi doświadczeniami z ferii, wówczas możemy zachęcić ich do stworzenia wymyślonej historyjki, której tematem przewodnim będą ferie czy jakaś przygoda w zimowej scenerii.



ZAGADKOWY RÓWIEŚNIK można zaadaptować tak, aby uczniowie w swoich diagramach przedstawiali hasła związane z feriami, a ich rówieśnicy będą odgadywać jaki ma to związek ze zdarzeniami z ferii:


PAPIEROWA KAPUSTA będzie idealna do przemycenia pytań dotyczących ferii:




W trakcie ćwiczenia NA BRAMKARZA przeprowadzonego na początku zajęć również można ciekawie wprowadzić pytania:


PATYCZKI, KULECZKI, KORECZKI i INNE MAŁE BAJERY , które nieświadomi niczego uczniowie losują w dowolnych ilościach i przedstawiają tyle informacji ile patyczków (lub innych gadżetów) zgromadzili:



SAMOPRZYLEPNE ZNACZNIKI  to idealna propozycja również w przypadku gdy nie chcemy poruszać bezpośrednio osobistych historii z życia uczniów. Możemy wówczas wykorzystać dowolne ilustracje związane z wypoczynkiem zimowym i omówić je w zaproponowany w poście sposób:


SZTUCZKI Z KŁĘBKIEM WŁÓCZKI to bardzo ciekawa forma aktywizowania uczniów za pomocą zwykłego kłębka:



WIZUALNE TRIKI Z IKONKAMI ANGELIKI - za pomocą ikonek uczniowie mogą również przedstawić fikcyjne opowiadanie z motywem ferii lub zimowej przygody:



 Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz