czwartek, 2 lutego 2017

bezpudełkowe STORYTELLING

Poprzedni wpis oparty był na wykorzystaniu przegródek w drewnianym pudełku w celu umieszczania w nim słów z danej kategorii, losowaniu ich i tworzeniu opowiadań.


Natomiast poniższy pomysł jest opcją dla tych, którzy z różnych powodów nie chcą lub nie mogą zainstalować podobnego gadżetu w sali lekcyjnej.



ROZGRZEWKA:
Wspólnymi siłami całą klasą na tablicy klasowej, na tablicy korkowej, na brystolu, czy w pliku WORD w komputerze sporządzamy listę słów w postaci mapy myśli, symboli, tabeli, chmury słów lub innej formy graficznej przedstawiającej najważniejsze elementy opowiadania, historii czy jakiejś relacji (np, artykułu prasowego), czyli postaci, miejsce, czas, wydarzenia, przymiotniki, itp. Jeśli uczniowie pominą jakiś ważny dla nas element dodajemy go np. gatunek czy zakończenie. I w takiej formie pozostawiamy notatkę do dalszych zadań.

- uczniowie przenoszą do swoich zeszytów notatkę z tablicy w podobnej lub autorskiej oprawie graficznej
- następnie przy każdej kategorii zapisują swoje propozycje przykładowych słów w określonej ilości, np. po 2-3 słowa przy każdej kategorii

CHARACTERS: a cat,  a hairdresser
TIME: 1990s, in the morning
SETTING: in a jungle, in a city
GENRE: adventure
ENDING: funny
 ...

- dopiero kiedy będą gotowi zdradzamy im nasz niecny plan czyli to, że teraz ich zadaniem będzie wymiana notatek z partnerem
- zadaniem ucznia B jest stworzenie historii w konwencji i z wykorzystaniem słów podanych przez ucznia A (autora propozycji)


 Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz