środa, 25 stycznia 2017

PAPIEROWA KAPUSTA - NO handout CHALLENGE

Niedawno 12 blogerek przybiło sobie wirtualną piątkę 
i stworzyło świetną inicjatywę o nazwie "High Five"


W ramach akcji na każdym z blogów pojawiło się po 5 pomysłów na gry i zabawy skierowane do wybranej przez autorki grupy wiekowej,  od 2-latków po dorosłych. W sumie powstało aż 60(!) pomysłów, z których można czerpać garściami. Co więcej, można je dowolnie modyfikować i dostosowywać na własne potrzeby, czego nie omieszkałam zrobić w poniżej opisanym przypadku:) Mój wybór padł na pomysł "It's a cabbage", zaprezentowany na łamach bloga "Pomysły Przy Tablicy"



W oryginale pomysł ten przeznaczony jest dla klas 2-3 SP, ale wydał mi się tak uniwersalny, że praktycznie nie ma ram wiekowych, "poziomowych" ani tematycznych. Postanowiłam więc wykorzystać kuleczkę do zadań rozgrzewkowych, w  trakcie których uczniowie rzucali do siebie zawinięte w kulkę kartki papieru, a na tych kartkach umieściłam uprzednio pytania otwarte typu "How are you today?", "What are you wearing today?", "What's the weather like today?", itp.




Drugim wariantem było stworzenie 2 kuleczek ze słowami z ostatnich zajęć. Rzucałam je na raz uczniom "na pożarcie". Uczniowie rzucali do siebie te kuleczki i na moje hasło "STOP", przestawali rzucać. Uczniowie, którzy w danym momencie trzymali kuleczkę rozwijali ją i tłumaczyli słowa, tworzyli z nimi zdania, szukali słowa w tekście, itp.


Zachęcam do zapoznania się z pozostałymi 59 inspirującymi pomysłami, które czekają na Was pod poniższymi adresami:
 
Hangielski -3-latki Małe Duże - 4-latki Edyta Pikulska - 5-latki Extrovertic4kids - zerówka English Freak - 6-7-latki 
Pomysły przy tablicy - klasy 2-3 FirstIdeaKit - ...dla klas 4-6 
 Englishake - młodzież i studenci Funglish - dorośli Londonopoly - zajęcia indywidualne 
Hummingbird - w języku angielskim z własnym dzieckiem




1 komentarz:

  1. Anielko, Ty jesteś Aniołem z burzą kreatywnych pomysłów głowie! Jak ja się cieszę, że Cię poznałam :-) Kapusta genialna! Pożyczam do siebie i zapisuje w magicznym zeszyciku :-) Cudowne jest to, co robisz! Jesteś realną zmianą i za to Ci dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń