poniedziałek, 9 stycznia 2017

5. SAMOPRZYLEPNE ZNACZNIKI do utrwalania gramatyki II - NO handout CHALLENGE

W niniejszym poście przedstawię drugą koncepcję do utrwalania zagadnień gramatycznych za pomocą znaczników, na które jak wyraźnie widać, się uwzięłam. W sumie nie do końca ja, ale moi uczniowie, którzy nie chcieli oderwać się od wykonywania zadań z gramatyki (!) - kiedy mówiłam im: "Już wystarczy, teraz sobie coś poczytamy"., odpowiadali "Nieeee, to jest fajneee" więc mam nadzieję, że Waszym uczniom też się spodoba :)


Zadania wykonane zostałyprzez uczniów IV-V klasy, którzy zapoznawali się od technicznej strony z tworzeniem zdań ze strukturą "to be going to", oraz uczniów VI klasy, którzy utrwalali czas Present Perfect. Pomysł jest jak najbardziej bardzo uniwersalny i może być stosowany w odniesieniu do każdego zagadnienia gramatycznego. Jako szablon możemy przygotować podobne materiały jak w przykładzie lub też wyświetlać typowe zadania zaczerpnięte z oprogramowania do tablic interaktywnych, karty pracy lub ćwiczenia dostępne online.


CO DOKŁADNIE ROBILIŚMY?
1. wyświetliłam na tablicy "niepełnowartościowe" zdania

2. uczniowie dorwali znaczniki i zapisywali na każdym osobno zdania twierdzące, przeczące i pytające z wybranym przykładem


3. następnie przyczepiali swoje zdania w odpowiednim miejscu


4. kolejnym krokiem było podchodzenie do tablicy, sprawdzanie wersji rówieśników; przepisanie do zeszytu jednego dowolnego przykładu przygotowanego wcześniej przez rówieśnika i dodanie jeszcze jednego swojego, całkiem nowego; dzieciom tak się spodobało, że zapełniali zdaniami całe strony swoich zeszytów




TO BE CONTINUED
...

 Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz