środa, 18 stycznia 2017

5. rozgrzewki, fillery i inne bajery - NA BRAMKARZA - NO handout CHALLENGE

Pomysł "NA BRAMKARZA" to przecudowne i zachwycające swoją prostotą zadanie, które Luiza Wójtowicz-Waga zaproponowała niedawno w jednym ze swoich inspirujących wpisów


W artykule przedstawiła kilka pomysłów na "mocny początek" lekcji, zachęcając do atrakcyjnego i jednocześnie mądrego i wartościowego wprowadzania uczniów w lekcje, które nabiorą przez to większego sensu i zmotywują naszych podopiecznych do zaangażowanej pracy. Jedno z nich to właśnie to o bramkarzu, które przy okazji idealnie wpasowało się w moje ostatnie bezkserówkowe wyzwanie :)


Oprócz standardowej wersji proponowanej przez Luizę,


 wykorzystałam motyw też przewrotnie, bo w ramach ćwiczeń zamykających lekcje, co miało na celu powtórzenie i sprawdzenie tego, ile uczniowie zapamiętali z bieżącej lekcji. 


Zadanie świetnie sprawdza się w każdej grupie wiekowej i na każdym poziomie wtajemniczenia językowego. Przemycałam w ten sposób pytania otwarte typu "What are you wearing today?", funkcje językowe z serii udzielania rad, gdyż "miałam problem" z różnymi sytuacjami życiowymi, a uczniowie mieli za zadanie mi w tym pomóc:); było też standardowe tłumaczenie słów, wskazywanie słownictwa w czytance z podręcznika, losowanie fiszek z wyrażeniami. Możliwości jest wiele. Zachęcam Was do skorzystania z obu wariantów, tj. na otwarcie i zamknięcie lekcji, gdyż emocje i zaangażowanie uczniów w zadanie jest ogromne :)


TO BE CONTINUED

...

 Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz