środa, 11 stycznia 2017

4. ilustracyjny CRAZY SLIDESHOW - NO handout CHALLENGE

Poniższa propozycja sprawdzi się idealnie w przypadku opisywania wszelkiego rodzaju ilustracji, przede wszystkim w kontekście maturalnym, a także jako rozgrzewka przed dowolnymi zajęciami.  Ilustracje możemy zamieścić sami lub delegować te zadanie uczniom na przykład w ramach pracy domowej. W ten sposób będziemy mieć dużą bazę zdjęć do wykorzystania.


CO ROBIMY?


1. ustawiamy czas wyświetlania slajdów, na przykład 1 minuta
2. uczniowie pod presją czasu muszą zawrzeć w ustnym opisie wszystkie najważniejsze elementy, na jakie zwrócimy uwagę przed przystąpieniem do zadania, np. kto, co, dlaczego, co robi, gdzie jest, jak się czuje, w co jest ubrany, itp.

3. dla maturzystów możemy dodatkowo zamieścić pod zdjęciem pytania maturalne i ustawić czas wyświetlania slajdu identyczny jak na maturze ustnej w zadaniu tego typu

4. zadanie sprawdzi się też w każdej innej grupie jako rozgrzewka
- możemy przydzielać uczniom indywidualnym opis pojedynczego slajdu tj. po tym jak uczeń A opisze slajd i zmieści się w określonym czasie, uczeń B przechodzi do opisu kolejnego automatycznie wyświetlanego slajdu
- mogą to też być konkurencje na czas między parami czy grupami, które będą rywalizowały o najpoprawniej opisane ilustracje, w określonym czasie i z ujęciem wszystkich określonych informacji

5. możemy też ustawiać dłuższy czas wyświetlania slajdów, na przykład 3 minuty  i zachęcić uczniów do pisemnego opisywania obrazów


POZOSTAŁE propozycje "crazy slides":



TO BE CONTINUED
...
 Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz