czwartek, 5 stycznia 2017

2. SAMOPRZYLEPNE ZNACZNIKI do utrwalania gramatyki - NO handout CHALLENGE

Kolejną odsłoną mojej samozwańczej akcji pod tytułem 


jest ponowne użycie samoprzylepnych znaczników w lekcyjnej akcji, ale tym razem jako alternatywa dla kserówek z zadaniami gramatycznymi. Pomysł wiąże się ściśle z koncepcją delegowania czynności lekcyjnych uczniom, dlatego jeśli planujecie małymi kroczkami odciążać swoje nauczycielskie barki i dociążyć tym samym uczniów, ten pomysł jest strzałem w dziesiątkę :)




1. wyjaśniamy uczniom, o co chodzi z danym czasem lub strukturą

2. wyświetlamy dowolny kolaż zdjęć, na których widnieje spora ilość czynności i obiektów; może to też być dowolny plakat naszpikowany różnymi obiektami, osobami i czynnościami


3. uczniowie sami tworzą zdania, które kojarzą im się z wybranymi obrazami i wykorzystują do tego docelowe struktury i zapisują je na karteczkach


4. nauczyciel monitoruje poprawność tworzonych zdań 
i jest pod ręką w razie potrzeby

5. uczniowie przyczepiają fiszki w odpowiednie miejsca 
i prezentują ustnie to, co stworzyli



6. kiedy tablica zapełni się fiszkami, uczniowie podchodzą do wybranych ilustracji i tworzą ustnie lub pisemnie zdania przeczące lub/i pytające w zależności od poziomu i celów lekcji

7. w międzyczasie możemy zastosować mały myk i poprzemieniać miejscami poszczególne zdania, tak aby uczniowie mogli je skorygować

TO BE CONTINUED
...

 Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz