poniedziałek, 16 stycznia 2017

1. rozgrzewki, fillery i inne bajery - KARTY OBRAZKOWE - NO handout CHALLENGE

Niniejszym wpisem rozpoczynam trzeci tydzień bezkserówkowego wyzwania.  Powiem Wam, że dobrze mi idzie - pani z sekretariatu szkoły myślała, że mnie nie ma w pracy bo nie okupuję już ksera :D  Tym razem przedstawię Wam krótkie zadania, które stosowałam w ostatnim czasie w ramach rozgrzewek, "fillerów" i na zakończenie zajęć.


 karty obrazkowe - komponent kursu dla klas 1-3 SP, 
New English Adventure, PEARSON 2014

Jednym z pomysłów było wykorzystanie kart obrazkowych
 (lub jakichkolwiek innych ilustracji, na przykład wyciętych z gazetek reklamowych, ze starych kserówek, itp.)
Stosowałam je w każdej grupie wiekowej od 7 latków po gimnazjum.

CO i JAK ROBILIŚMY?


1. zaopatrzyłam się w zestaw kart obrazkowych 

2. w pierwszej rundzie:
- ja lub uczeń losował kartę i tworzył krótkie zdanie z użyciem obiektu z obrazka
- kartę zatrzymywał


3. w drugiej rundzie:
- uczeń lub ja losowałam ponownie jedną kartę
- uczeń dodawał ją do swojego zbioru i tym razem tworzył mniej lub bardziej logiczne/humorystyczne zdanie łączące oba obiekty, tj. obiekt ze zdjęcia z pierwszej rundy z obiektem z tej rundy


4. w rundzie trzeciej:
-  uczniowie wybierali jedną kartę ze swoich 2, ale nie wiedzieli dlaczego :D
- później dowiedzieli się, że tym razem przekażą tę kartę rówieśnikowi siedzącemu po prawej stronie
- i tym razem każdy tworzył zdanka lub mini wypowiedź z wykorzystaniem nowej konfiguracji


Sposobów na wykorzystanie kart obrazkowych jest mnóstwo - niebawem zamieszczę jeszcze jeden. Świetnie sprawdzają się nawet te, które jak w przykładzie pochodzą z materiałów dla dzieci młodszych.



TO BE CONTINUED

...

 Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz