poniedziałek, 5 grudnia 2016

7. I got a TERRIBLE PRESENT



to pomysł na mikołajkową lub przedświąteczną lekcję, która sprawdzi się zarówno wśród dzieci młodszych, jak i tych starszych, a nawet najstarszych. Lekcja dostarcza sporo okazji do nauczenia się nowego słownictwa, zachęca do mówienia, wywołuje sporo emocji i angażuje nawet najbardziej opornych. Pomysł powstał za sprawą akcji prowadzonej przez Jimmy'ego Kimmel'a w jego programie, w którym to zachęcał rodziców do obdarowywania swoich pociech niezbyt ciekawymi prezentami i nagrywania ich reakcji.
1. Na początku lekcji
a. zachęcamy uczniów do wybrania jednego numeru z listy pytań, po czym odczytujemy pytanie, a uczeń na nie odpowiada

b. zachęcamy uczniów do indywidualnego (lub w parach)przygotowania listy pozytywnych i negatywnych przymiotników opisujących prezenty, np. useful - useless / great - terrible / itd. Zachęcamy uczniów do korzystania ze słowników w telefonach lub z tradycyjnych słowników książkowych. Możemy wesprzeć uczniów wcześniej przygotowanym szablonem lub zachęcić ich do sporządzenia własnej

  2. Po określonym czasie, pytamy uczniów o ich pomysły, zachęcając do formułowania zdań typu "Xmas presents may be nice/great/awful/ ...".

3. Po tej prezentacji, zachęcamy do obejrzenia video:



Zrzuty ekranu z YouTube Challenge - I Gave My Kids a Terrible Present, Jimmy Kimmel Live, YouTube Challenge - I Gave My Kids a Terrible Present
4. Uczniowie po jego obejrzeniu odpowiadają na pytania i opisują, to co zobaczyli (w zależności od zaawansowania grupy)

a. What did you see in the video?
b. How did the children feel?
c. Why did they feel this way?
d. How did they react?
e. What would you do and what would you feel if you were in such situation?
f. What is your opinion about the presents they got?

g. What do you think about their behaviour?

5. Po tym zadaniu, uczniowie losują wcześniej przygotowane ilustracje imitujące prezenty mikołajkowe. Ilustracje zaczerpnięte z katalogów/gazetek promocyjnych popularnych sieci handlowych  sprawdzają się najlepiej.


Wybrane produkty/obrazki umieszczamy do worka imitującego worek z prezentami Mikołaja lub innego tematycznego pojemnika:

Nauczyciel wciela się w rolę Św. Mikołaja i rozdaje uczniom te prezenty. Uczniowie losują lub otrzymują konkretne obrazki od nauczyciela, po czym udzielają szczerego komentarza dotyczącego prezentu, ćwicząc wyrażanie opinii, uzasadnianie argumentów, zgadzanie się z kimś, itp.

I got a pair of slippers from Santa. 
In my opinion this present is useful and practical. 
I will wear them every day in wintertime.

I got a Monster High doll. 

I think this present is useless because I am too old to play with dolls.

DODATKOWE POMYSŁY na wykorzystanie takich ilustracji:
a. można wprowadzić ćwiczenie, w którym osoba, która wylosowała nieciekawy w jej mniemaniu prezent zostaje przekonywana przez pozostałych uczniów do zmiany zdania.

b. ... albo uczeń losuje 1-2 prezenty, wybiera osobę, której chciałby dać taki prezent i uzasadnia dlaczego podjął taką decyzję, a uczeń który otrzymał ten prezent wyraża na jego temat opinię

c. ... lub też uczeń po wylosowaniu danego prezentu nie zdradza jego nazwy; opisuje go natomiast pod kątem wyglądu, przeznaczenia, opinii, itp.

d. ... na zadanie domowe można zaproponować uczniom przygotowanie własnych prezentów zaczerpniętych z gazetek reklamowych, które wykorzystają na następnej lekcji w celu wręczenia swoim rówieśnikom, a ci z kolei będą opisywać na bieżąco otrzymane prezenty,używając słownictwa z poprzedniej lekcji

e. ...  pomysł przyda się w przypadku ćwiczenia II okresu warunkowego  
- What would you do if you got rakes from Santa?
- How would you feel if ...? 
- How would you react ... ?

 
ZAPRASZAM 
po inne świąteczne pomysły:











9. świąteczny SPEED TALKING 





 Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Witaj Katarzyno ;) A ja dziękuję za odzew - rozumiem, że "you got a nice present":) Bardzo mnie cieszy, że mogę być nauczycielskim świętym Mikołajem ;) Pozdrawiam serdecznie ;)

      Usuń