czwartek, 1 grudnia 2016

5. Świąteczne ŻYCZENIA z REKLAMAMI w tle

Od jakiegoś czasu świąteczne reklamy znanych sieci handlowych naprawdę potrafią chwycić za serce, wzruszyć, poruszyć i dać do myślenia, dlatego stanowią bardzo cenne źródło materiału lekcyjnego - są krótkie, treściwe, wywołują emocje i można na ich podstawie przeprowadzić bogate leksykalnie i gramatycznie konwersacje, które są bliskie życiu :)

W niniejszym wpisie zamieszczam kilka filmów, które już sprawdziłam na uczniowskich organizmach oraz kartę "tear-off" zawierającą potencjalne życzenia świąteczne. Uczniowie będą oglądać wybrany przez nas film (lub filmy), dyskutować, wymieniać doświadczenia i opinie; omawiać to, co dla nich lub generalnie dla ludzi jest ważne w święta, a pytania ze skrzydełek wykorzystają do opowiedzenia tego, czego życzyliby sobie na święta i najbliższy czas albo mówienia o tym, czego i komu życzą lub będą życzyć w trakcie świąt. Dodatkowo, uczniowie będą dedykować życzenia dla swoich rówieśników, zapisując je na specjalnych (lub zwykłych) karteczkach.




ZAPRASZAM

0. przeprowadzamy burzę mózgów, w trakcie której uzyskujemy od uczniów odpowiedź na pytanie, co jest ważne/czego oczekują od świąt, itp.; uczniowie mogą zapisywać swoje pomysły na tablicy, a następnie tworzyć statystyki obrazujące najbardziej popularne treści życzeń świątecznych

1. prezentujemy uczniom film/y



LISTA proponowanych FILMÓW:








2. po obejrzeniu zachęcamy do ustnego streszczenia filmów, określenia przesłania, zadajemy pytania, prowadzimy dyskusje, itp.

3. jeśli zajdzie potrzeba, tworzymy bank słów związany z treścią filmów na tablicy, który uczniowie mogą wykorzystać, na przykład, w ramach zadania domowego opisując wydarzenia w formie wypracowania

4. zachęcamy uczniów do losowania skrzydełek z takiej
lub podobnej karty na przykład w taki sposób:


A.
- umieszczamy kartę na ścianie, tablicy, itp.

- uczniowie nie widzą dokładnie pytań
- podają dowolny numer od 1 do 24
- podchodzą do karty i odrywają skrzydełko z wcześniej wybranym numerem
- zabierają ze sobą i przygotowują wypowiedź dotyczącą tego czego i dlaczego życzyliby sobie na święta lub/i czego i dlaczego życzą zazwyczaj innym w ten czas

B. uczniowie mogą też podchodzić do karty i świadomie wybierać określone skrzydełko, w zależności od tego, czego najbardziej życzą sobie lub innym na święta, a później uzasadniają swoje wybory

 C. na zakończenie uczniowie otrzymują po jednej lub większą ilość karteczek zwyczajnych lub wyciętych z poniższego szablonu:


- uczniowie zapisują na odwrocie swoje imię
- wrzucamy karteczki do jakiegoś pojemnika, np. worka świątecznego
- uczniowie losują karteczki, weryfikują czyje imię widnieje na karteczce i zapisują na drugiej stronie prezent/życzenia skierowane do tej osoby w postaci słowa lub dłuższych wypowiedzi
- następnie rozkładamy karteczki na stole imieniem do góry
- uczniowie szukają swojego imienia i zabierają karteczkę
- odczytują jaki prezent otrzymali
- mogą dodatkowo omówić czy im się podoba, czy im tego potrzeba, dlaczego, dlaczego nie, itp.  



ZAPRASZAM 
po inne świąteczne pomysły:






 

 
9. świąteczny SPEED TALKING 





Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz