poniedziałek, 28 listopada 2016

papierowy KAHOOT

Nie ma rzeczy niemożliwych :) 
Skoro Facebook może być papierowy, wujek Google sprawdził się w w papierowej wersji, a prezentacje Power Point też miały swoją analogową odsłonę, to uwielbiany przez uczniów KAHOOT! też można zrobić w wersji papierowej :) Pomysł sprawdzi się w przypadku każdej grupy wiekowej jako analogowa alternatywa dla tradycyjnego Kahoota. 



Celem tej koncepcji jest zaangażowanie uczniów w tworzenie quizu o dowolnej tematyce, co sprawdzi się na przykład jako powtórzenie przed sprawdzianem lub jako odwrócenie uwagi uczniów, którzy chcieliby korzystać z platformy na każdej lekcji:)
 Zapraszam do zapoznania się z pomysłem i pobranie materiałów w  wersji kolorowej lub czarno-białej do pokolorowania przez uczniów.





JAK SKORZYSTAĆ Z TAKIEJ KARTY?

1. adaptując ją do planowanego sprawdzianu lub kartkówki (nauczyciel uzupełnia okienka odpowiednimi treściami, kseruje arkusz i rozdaje uczniom jako karta testowa)

2. zachęcić uczniów do zaprojektowania pytań w ramach powtórki przed testem lub jako alternatywa testu:
a. uczniowie starsi mogą skorzystać z tej wersji i tworzyć pytania quizowe z zakresu gramatyki, słownictwa, funkcji językowych, kulturoznastwa lub innych zagadnień; dodatkowo mogą skorzystać  z karty odpowiedzi, zaznaczając odpowiednie symbole (taka karta może później trafić do ucznia, który rozwiązał już zadania i może zweryfikować odpowiedzi z kluczem)


b. uczniowie młodsi mogą wklejać obrazki i wpisywać słówka w okienkach poniżej ilustracji; dodatkowo także mogą stworzyć klucz odpowiedzi



Kiedy arkusz z pytaniami będzie gotowy, uczniowie wymienią się kartami i rozwiążą zadania zaprojektowane przez rówieśnika. Później karty wracają do autorów, którzy oceniają prace.

3. uczniowie mogą projektować pytania w ramach zadania domowego

4. możemy wyciąć pojedyncze segmenty karty, napisać na nich pytania i wykorzystać w ramach losowania jako karty quizowe


 5. wersja czarno-biała sprawdzi się kiedy nie mamy możliwości drukowania w kolorze; tym lepiej, bo uczniowie będą mogli samodzielnie zaprojektować szatę kolorystyczną, kolorując pola lub kształty na wybrane kolory




6. dodaję wersję w WORD, którą można dostosować do własnych potrzeb,modyfikując ilość i wielkość okienek, akapity, itp.

SZABLON W WORD

7. inne

 Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz