środa, 26 października 2016

VOCABULARY GHOSTS i HALLOWEEN DOBBLE

Dopiero wczoraj zorientowałam się, że przydałoby się przygotować halloweenowe zajęcia. Zazwyczaj przeprowadzam z uczniami quizzy dotyczące wiedzy o tym święcie, pokazuję krótkie filmiki ukazujące tradycje halloweenowe, poznajemy słownictwo, organizujemy konkurencje, itp. co ma na celu uświadomienie uczniom, że nauka języka to nie tylko uczenie się języka samego w sobie - ważne jest też poznanie kultury z jakiej wywodzi się dany język, gdyż to właśnie przeróżne tradycje, historia, uwarunkowania społeczne mają ogromny wpływ na to jak kształtuje się język i znajomość tych zjawisk i zależności pomaga nie tylko w zrozumieniu i łatwiejszym przyswojeniu języka, ale także ludzi wywodzących się z danego obszaru językowego.




Podzielę się  z Wami spontanicznym pomysłem "VOCABULARY GHOSTS" sprzed paru chwil (może komuś się przyda i zdąży z jego realizacją, bo sama dopiero dzisiaj i jutro będę go wdrażać), założeniem którego jest przemycenie słownictwa przez Halloweenowe duszki. Dodaję też plik z fiszkami leksykalnymi i halloweenowe Dobble.

ZAPRASZAM



1. zaopatrujemy się w chusteczki higieniczne, gumki recepturki, flamastry i docelowe słownictwo w postaci słów lub obrazków; mogą to też być na przykład pytania dotyczące święta lub zadania quizzowe umieszczone na papierowych karteczkach




2. zgniatamy pojedyncze karteczki z wybraną treścią i zawijamy w chusteczkę; dodatkowo związujemy konstrukcję gumką tak, aby powstała sylwetka duszka; ozdabiamy flamastrami  (dodam, że uczniowie mogą wyręczyć nauczyciela i samodzielnie przygotowywać duszki pracując na przykład w grupach i dedykując swój zestaw grupie przeciwnej)





3. takie duszki możemy wykorzystywać w ramach lekcyjnych konkurencji, można w nie rzucać piłką, "packać" łapką na muchy, losować z pudełka, łowić za pomocą jakiegoś przyrządu, i wymyślać inne cuda niewidy :)

Dodaję jeszcze plik zawierający fiszki leksykalne do dowolnego wykorzystania:


oraz link do Halloweenowego Dobble


które po raz pierwszy zawita w moim repertuarze,  a to dzięki Jolancie z BLOG Wyznania Młodego Nauczyciela młodej inspirującej nauczycielce języka angielskiego, która dała małego kopniaka motywacyjnego starej koleżance po fachu i osobiście pokazała jej i wyjaśniła jak funkcjonuje ta gra, za co jej bardzo dziękuję :)

***

A tak wyglądało wszystko na zajęciach:
1. uczniowie rozszyfrowali temat ukryty na listkach papieru toaletowego ukrytego w klasowym Google Box






2. po wykonaniu ćwiczenia dotyczącego wyszukiwanki słów, uczniowie losowali duszka, rozwijali go i szukali na tablicy zdjęcia ukazującego symbol Halloween (zdjęcie ukazywało ilustracje wykorzystane w grze Dobble); nazywali go, tworzyli proste zdania






3. następnie uczniowie zagrali w Dobble


4. a na zakończenie układali leksykalnego drilla, dodając do każdej wypowiedzi poprzednika o jedno słowo więcej;

"In the haunted house I saw ... (a black cat/a monster/ a vampire/...) 


Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz