czwartek, 20 października 2016

Rozgrzewkowa POLL EVERYWHERE II

Dzisiaj na zajęciach wykorzystałam możliwości jakie daje platforma "Poll Everywhere" w ramach rozgrzewki/wprowadzenia do tematu "Money" z klasą V SP. Ostatnio coraz częściej korzystam z tego narzędzia, gdyż za jego pomocą w przeciągu minuty można stworzyć wartościowe, wielowymiarowe zadania. To kolejna technologiczna nowinka, jaka zawitała w moim repertuarze dzięki szkoleniom Anny Popławskiej.


ZAPRASZAM


Niestety tym razem nie wszyscy uczniowie mieli ze sobą telefony, więc zamiast planowanego zadania, w którym każdy z uczniów miał podzielić się swoimi doświadczeniami w wydawaniu pieniędzy wpisując swoją odpowiedź w okienko "responses", wykorzystaliśmy potencjał jednego telefonu do przeprowadzenia dialogowego drilla i "mini writing task".

Być może koncepcja przyda się komuś z Was kiedy podobnie, jak w moim przypadku uczniowie nie będą mieli przy sobie telefonów lub z jakiś przyczyn nie będą w stanie połączyć się z platformą.

1. ustalamy pytanie docelowe i projektujemy zadanie na platformie; 
- moim pytaniem było "What do you spend your money on?" i ujęłam je w wersji "open ended" -"cluster", która pozwala na wprowadzanie dowolnej ilości słów przez jednego uczestnika
- pytania mogą dotyczyć wszystkiego, co wiąże się z właśnie wprowadzanym tematem i wymagają konkretnej spersonalizowanej odpowiedzi



2. zadaniem ucznia posiadającego telefon było:
a. zadanie pytania wszystkim uczniom w klasie
b. każdorazowo po otrzymaniu odpowiedzi, wpisanie jej w okienko wyświetlające się na ekranie telefonu



3. uczniowie odpowiadali pełnym zdaniem na pytanie ucznia

4. uczniowie oczywiście mogą przekazywać sobie telefon i wówczas uczeń A zadaje pytanie wybranemu uczniowi B, uczeń B odpowiada, a uczeń A wprowadza odpowiedź w okienko, po czym przekazuje telefon uczniowi B, który powtarza procedurę kierując zapytanie do ucznia C lub większej ilości uczniów w zależności od czasu jakim dysponujemy i liczebnością klasy

5. po zakończeniu zadania uczniowie mogą sporządzić notatkę w postaci tak stworzonej "burzy mózgów" przepisując hasła do zeszytu, tworząc pełnozdaniowe opisy dotyczące rówieśników (wówczas warto zachęcić uczniów aby przy swoich odpowiedziach wpisywali inicjały lub pełne imiona, aby rówieśnicy mogli łatwo stworzyć zdania, np. "Kasia spends her pocket money on clothes")

6. gama zastosowań Poll Everywhere jest szeroka - zależy od naszej wyobraźni; jakiś czas temu proponowałam użycie jej do utrwalania słownictwa zaczerpniętego z podręczników lekcyjnych

polleverywhere. com według Kreatywnego Nauczania Języków Obcych :)  





(troszkę więcej o TIK znajduje się tutaj: TIK na lekcjach języka obcego)







Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com


1 komentarz: