wtorek, 25 października 2016

Korkowa tablica GOOGLE cz. II

Tym razem ponownie przeniosłam wujka Google z "wirtuala" do "reala" umieszczając go na korkowej tablicy. Posłuży nam jako wyszukiwarka informacji gramatycznych oraz miejsce prezentacji stworzonych przez uczniów materiałów w trakcie wprowadzania i utrwalania czasów.




ZAPRASZAM


Jak można pracować z taką analogową wyszukiwarką?

1. do każdego czasu gramatycznego (lub innego zagadnienia) przygotowujemy dawkę wiedzy w pigułce, zamieszczonej na kilku kartkach sklejonych razem i złożonych w harmonijkę

2. kiedy będzie taka potrzeba (np. w trakcie wykonywania zadań powtórzeniowych, lub kiedy ktoś będzie powtarzał notorycznie jakiś błądzik) uczniowie będą podchodzić do tablicy i analizować dane zagadnienie


***
Nam nasza googlowa ściąga posłużyła do weryfikowania drużynowego zadania gramatycznego w którym:

a. uczniowie pracowali w grupach i otrzymali po jednym zestawie pociętych tabel z ogólnymi zasadami tworzenia czasu Present Simple


b. zadaniem uczniów było dopasowanie elementów tak, aby powstała "ściąga" tworzenia czasu Present Simple


c. kiedy każda drużyna ułożyła swoje wersje, uczniowie porównywali je z informacjami z "googlowej tablicy" i korygowali ewentualne niedociągnięcia

d. następnie każdy uczeń losował karteczkę z niekompletnym zdaniem typu "She/work very hard" odcinając je z rolki do kasy fiskalnej umieszczonej w klasowym "Google Box"; dodatkowo każdy uczeń otrzymał 3 paseczki imitujące pasek wyszukiwania





e. zadaniem uczniów było napisanie na każdym paseczku 1 zdania twierdzącego, 1 przeczącego i 1 pytającego w oparciu o słowa z odciętych karteczek






f. po zakończeniu zadania, uczniowie umieścili swoje zdania  w odpowiednim miejscu na tablicy korkowej



Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz