środa, 24 sierpnia 2016

3. BTS ideas - tear-off ads

 Świetnym narzędziem możliwym do zastosowania w każdej grupie wiekowej jest użycie motywu "tear-off ads" do przemycenia "początkoworocznych" zadań.



1. Na skrzydełkach takich szablonów możemy umieścić zarówno pytania dotyczące wakacji, jak i pytań zachęcających uczniów do przedstawiania się.

2. Polecenie mogą mieć formę zdań w trybie pytającym, np. What's your name? lub rozkazującym "Tell us about your family".
 
3. Kartę i pytania może przygotować nauczyciel, ale można też zachęcić uczniów do stworzenia takich kart, na przykład w grupach.

4. Na skrzydełkach można też zamieścić inne zadania mające na celu powtórzenie/przypomnienie wiadomości w postaci słów, zadań gramatycznych, ilustracji, poleceń maturalnych, funkcji językowych, itd.

UWAGA
5. Ogłoszenia powinny wisieć treścią zwróconą do ściany czy tablicy, tak aby uczniowie nie widzieli poleceń.
 
 OPCJA 1
- zachęcamy uczniów do podchodzenia do ogłoszenia i odrywania po jednym listku
- jeśli mamy liczne klasy i żeby uniknąć zamieszania i zmieścić się w czasie za każdym razem kiedy uczeń oderwie i odczyta pytanie, może sam na nie odpowiedzieć oraz skierować zapytanie do np. 3 wybranych uczniów w klasie
- jeśli pracujemy z małymi grupami wówczas po oderwaniu i odczytaniu pytania przez jednego ucznia, odpowiedzi udzielają wszyscy pozostali
 
OPCJA 2
a. dzielimy klasę na 2-3 grupy
b. zaopatrujemy je w pusty szablon ogłoszenia (link poniżej)
lub też zwyczajną kartkę, którą uczniowie własnoręcznie zaadaptują na potrzeby zadania dzieląc ją na odpowiednią ilość pasków
c. zachęcamy uczniów do tworzenia pytań lub poleceń związanych z tematem
d. gotowe ogłoszenia zawieszamy na tablicy korkowej lub tablicy 
e. uczniowie z każdej grupy na przemian podchodzą do ogłoszeń przygotowanych przez inną grupę i odpowiadają na pytania  


OPCJA 3
 - jeśli chcemy uniknąć pytań związanymi z osobistymi doświadczeniami uczniów odnośnie wakacji, możemy uniknąć dyskomfortowej sytuacji 
- umieszczamy na skrzydełkach dowolne wakacyjne atrakcje turystyczne
 lub wszelkie miejsca w jakich potencjalnie można spędzić wakacje
- wieszamy ogłoszenie tekstem do ściany
- uczniowie wyrywają i opisują wylosowane miejsce 
bez podawania nazwy miejsca 
- inni uczniowie odgadują jakie to miejsce


Przykładowe karty "tear-off ads" 
do wykorzystania na początku roku szkolnego



Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com


***


Więcej na temat wykorzystania tego typu ogłoszeń znajduje się tutaj:

2 komentarze:

  1. Dzięki, odkryłam Panią dzisiaj dzięki facebookowi, strona obowiązkowo idzie do zakładek. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Pani Katarzyno ;) Czyli jednak bez Facebooka ani rusz ;) Niech się korzystnie korzysta ;)

      Usuń