środa, 1 czerwca 2016

ZAGADKOWE KSZTAŁTY

Pomysł świeży, z ostatniej chwili i na szybko. Powstał jak wrzucałam ścinki papieru do kosza :D Akurat na końcoworoczne powtórki z młodszymi, a może nawet starszymi uczniami :)


karty obrazkowe - komponent kursu dla klas 1-3 SP, 
New English Adventure, PEARSON

ZAPRASZAM



1. zaopatrujemy uczniów w nożyczki i kartki papieru różnej maści - mogą to być kartki z zeszytów, bloków rysunkowych, kolorowe karteczki z notesika, ścinki z wcześniej wykonywanych prac plastycznych, itp.


2. zachęcamy uczniów do wycięcia z tych kartek dowolnych kształtów, wspomagając ich prezentacją na tablicy interaktywnej lub rysując zbiór figur na tablicy i przy okazji wprowadzamy/powtarzamy nazwy kształtów


3. uczniowie pracują w w parach i ...

OPCJA 1 
A. uczeń A układa ze swoich kształtów jakiś obiekt, a uczeń B stara się odgadnąć, co autor ma na myśli


B. kiedy cały obiekt zostanie stworzony, uczeń A opisuje swoje dzieło; w zależności od poziomu zaawansowania, opis może polegać na podawaniu pojedynczych wyrazów, tworzeniu pojedynczych zdań lub dłuższych wypowiedzi

OPCJA 2 z wykorzystaniem kart obrazkowych (w trakcie lekcji korzystaliśmy z kart obrazkowych dołączonych do kursu New English Adventure, wyd. Pearson)




A. uczeń A losuje kartę, ale nie pokazuje partnerowi tego, co widnieje na obrazku

B. uczeń A stara się odtworzyć to, co widnieje na karcie







C. uczeń B próbuje odgadnąć nazwę przedmiotu

D. uczeń A demonstruje obrazek na podstawie, którego powstała jego kopia





OPCJA 3
1.  kiedy uczniowie przygotowali zestaw kształtów, nauczyciel pokazuje wszystkim wylosowaną kartę obrazkową
2. uczniowie w ramach konkurencji "kto pierwszy" starają się jak najszybciej ułożyć docelowy obiekt ze swoich kształtów

OPCJA 4
1. możemy też zaopatrzyć się w większe kształty tworząc je samodzielnie lub zachęcając każdego ucznia do stworzenia jednej lub dwóch figur
2. takie figury zamieszczamy na tablicy albo umieszczamy na podłodze lub stole
3. wyznaczamy kolejnych uczniów do tworzenia obiektów
4. pozostali uczniowie typują zamysł autora
5. uczeń, który odgadnie lub będzie najbliżej intencji autora wygrywa i przejmuje rolę, tworząc swój obiekt z rozsypanki kształtów


* w starszych i bardziej wprawnych grupach możemy zachęcić uczniów do zadawania pytań w trakcie odgadywania: "Does it have wings?", "Is it big?", itp.














Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

1 komentarz: