poniedziałek, 13 czerwca 2016

WCIĄGAJĄCE losowanie z odkurzaczem w tle

WCIĄGAJĄCE losowanie z odkurzaczem w tle :)

Lekcję z poniższym motywem przeprowadziłam z okazji sławetnego losowania 60 milionów w "totka" :) Ale dopiero dzisiaj nabrała mocy urzędowej, a dokładniej mówiąc formy i treści na blogu ;)

Pomysł można zastosować w każdej grupie wiekowej i przyda się w trakcje lekcji powtórzeniowych. Oryginalna formuła opiera się na jajeczkach, ale jeśli nie dysponujemy nimi, znajdzie się wyjście z sytuacji.

ZAPRASZAM



1. numerujemy jajeczka (jeśli nie mamy jajeczek, wówczas numerujemy karteczki z docelowymi pytaniami)


2. pakujemy w jajeczka obrazki, słownictwo lub inne zadania dla uczniów

3. jajeczka pakujemy do komory losującej


4. rozdajemy uczniom szablony tabelek z numerkami lub zachęcamy uczniów do narysowania takich tabelek na kartkach albo wycinamy okienka z oryginalnych kart LOTTO


5. tabelki mogą mieć 2 formy
a. z miejscem na notatki (uczniowie będą skreślać na niej numerki, a po wylosowaniu kolejnych jajeczek będą zapisywali treść pytania w kompatybilnej kratce, co posłuży jako forma notatki z quizu)

b. bez miejsca na notatki (wówczas tabelka będzie służyła jedynie do skreślenia numerków)


6. uczniowie skreślają określoną ilość numerków w tabelkach 
(lub okienkach oryginalnych kuponów)


7. uczniowie losują jajeczka ręcznie lub za pomocą odkurzacza


8. za każdym razem kiedy uczeń wylosuje jajeczko, wypowiada numer; wszyscy uczniowie sprawdzają czy skreślili ten numer na swoich kartach

9. uczeń, który trafił w numerek wykonuje zadanie ukryte w jajeczku; jeśli uczniów, którzy skreślili dany numer jest więcej wówczas wszyscy wykonują zadanie jednocześnie, np. w formie pisemnej

10. jeśli wybraliśmy tryb pracy z kartą pierwszą, wówczas wszyscy uczniowie mimo, iż nie skreślili danego numeru, zamieszczają na swoich kartach pod odpowiednim numerem treść zadania z konkretnego z jajeczka i wykonują zadanie w domu (jeśli jest to zadanie polegające na tłumaczeniu; podawaniu skojarzeń, synonimów, antonimów; tworzeniu zdań czy opowiadań, itp.)


Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

3 komentarze:

  1. Lekcje ze skakanką już przerabiałam kiedyś. Ale z odkurzaczem to jeszcze nie. Czyli Twoja szkoła jest bardzo dobrze wyposażona. Chciałabym widzieć miny Twoich kursantów gdy zobaczyli odkurzacz na zajęciach : )

    OdpowiedzUsuń