niedziela, 12 czerwca 2016

polleverywhere. com według Kreatywnego Nauczania Języków Obcych :)

Po wczorajszym wrocławskim szkoleniu Spice Up and Move Your Ass, Ania Popławska poruszyła nie tylko tyłeczki, ale także mózgi iuczestników.  
W trakcie wydarzenia, Anna zaprezentowała między innymi takie narzędzie jak www.polleverywhere.com, które zachwyciło mnie mnogością możliwości jakie oferuje. 


Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym od razu nie znalazła innych niż te zaprezentowane i sugerowane przez system platformy sposobów na jej wykorzystanie. 


W pakiecie jaki oferuje to narzędzie znajdują się takie opcje jak:
  • Multiple Choice
  • Open Ended
  • Q&A
  • Ranking
  • Clickable Image
a w ich obrębie możliwe są jeszcze dodatkowe "wariacje". Na tą chwilę, ostatni punkt dotyczący "clickable image" znajduje się w kręgu moich zainteresowań. Zgodnie z przeznaczeniem tej opcji, zamieszczamy w sondażu dowolne zdjęcie i zadajemy związane z nim pytanie (np. zaprezentowaną na w/w szkoleniu mapę, a respondenci klikając w odpowiednie miejsce na ekranie swoich telefonów, określają położenie miasta, państwa czy kontynentu, lub wskazują miejsce do jakiego chcieliby się udać na wakacje, uzasadniając później w dyskusji dlaczego akurat tam)


Ale, ale, ale ... prócz standardowych ilustracji możemy zamieścić w oknie sondażu wszystko, co znajduje się w naszych podręcznikach lub materiałach lekcyjnych, na przykład teksty, zadania gramatyczne, zadania leksykalne, itp..

CO ROBIMY

Zakładamy konto na
https://www.polleverywhere.com/ 
i ...
1. tworzymy zrzut ekranu lub inną formę zdjęcia docelowego materiału


 Tekst pochodzi z Repetytorium Maturalnego Poziom Rozszerzony, Pearson, str.132.

Materiał pochodzi z podręcznika Discover English 2, Pearson, str. 15

2. zamieszczamy zdjęcie w oknie narzędzia 

3. tworzymy odpowiednie pytania do docelowego materiału (najlepiej, kiedy będą to pytania, które nauczyciel będzie modyfikował w trakcie zajęć, jak te w poniższych przykładach, po to aby nie tworzyć dużej ilości pytań na platformie i aby wielokrotnie używać jednego okna sondażu)

4. uczniowie na lekcji udzielają odpowiedzi, weryfikujemy je wspólnie omawiając zagadnienie, zaznaczając również poprawną odpowiedź w analogowym materiale stanowiącym oryginał, na przykład poprzez podkreślenie słowa, podpisanie ilustracji, ustne omówienie czy argumentowanie odpowiedzi, itp.

5. uczniowie kasują poprzednią odpowiedź klikając w opcję "clear response" i przechodzimy do kolejnego pytania

Find the word which "means beautiful and wonderful" / "which we use to name people who sit and watch a performance" / etc.

Where can we see someone who ... is dancing/sitting/wearing trousers/ etc.


Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

2 komentarze:

  1. Witam, czy wysyłanie wiadomości (z komórek ) na poll every where jest bezpłatne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj;) Tutaj znajdują się informacje o opcji smsowej:
      https://www.polleverywhere.com/international#details

      Usuń