czwartek, 5 maja 2016

ZAKRĘCONA MYSZKA W AKCJI - wariacja na temat pomysłu Kasi

Zachwycona pomysłem Kasi

 (opis patentu znajduje się na stronie KREATYWNE LEKCJE CZYTELNIKÓW: http://neuroteaching.blogspot.com/p/blog-page_2.html )

postanowiłam zmodyfikować go i wdrożyć w życie jak najszybciej. Efekt przeszedł moje oczekiwania - uczniowie oczarowani słodką myszką z niecierpliwością oczekiwali aż gryzoń zatrzyma się na jakimś polu i wskaże swoim pyszczkiem lub ogonkiem obrazek, frazę lub tekst. 



Zakręconą myszkę wykorzystaliśmy do:
1. powtórzenia tworzenia zdań w czasie Present Continuous oraz odczytywania tekstów wskazanych przez pyszczek lub ogonek myszki; 
materiał powstał poprzez połączenie 4 skserowanych stron z podręcznika lekcyjnego (Big English 2, Pearson)




2. układania pytań i tworzenia odpowiedzi w odpowiednim czasie gramatycznym za pomocą ilustracji obrazujących różnorodne czynności
- akurat powtarzaliśmy czas Present Continuous więc po wskazaniu przez myszkę danej czynności, uczniowie tworzyli pytania kierując je do wybranych rówieśników, którzy mieli za zadanie udzielić odpowiedzi - "What are they doing?"  - "They're singing"




3. wykorzystanie treści znajdujących się na plakatach wydawnictw językowych i na ich podstawie prowadzenie a'la maturalnych wypowiedzi ustnych obejmujące zadania rozgrzewkowe, pytania o wydarzenia przeszłe z zadania maturalnego nr 2 oraz uzasadnianie wyboru z zadania maturalnego nr 3
- kiedy myszka wskazała np. "meet friends" w kategorii "free time", nauczyciel tworzył pytanie dostosowując je do zagadnienia, 
np. "Do you often meet your friends?" / "Tell us about the last time you had a really nice time with your friends"', itp.


4. ćwiczenia funkcji językowych
- po tym jak myszka zatrzymała się na polu z dialogiem, uczniowie układali podobną konwersację, zamieniając odpowiednie fragmenty








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz