wtorek, 31 maja 2016

LITERKOWE zdania i opowiadania

To już chyba siódme podejście do tematu korków - tym razem wykorzystałam je w zmotywowaniu uczniów do tworzenia zdań i opowiadań w dość osobliwy sposób. Zamiast korków możemy użyć tez zwyczajnych karteczek z literkami wyciętymi z szablonu lub stworzonych przez uczniów.
Pomysł zachęca do kreatywności, szybkiego kojarzenia i reagowania, oraz ćwiczy pamięć.


ZAPRASZAM



1. przygotowujemy korki z literami alfabetu lub zwykłe karteczki z literami
- żeby się odciążyć, możemy zlecić uczniom przygotowanie takich korków
- możemy też zachęcić uczniów na lekcji do napisania na karteczkach 3,5,8 lub innej ilości wybranych liter alfabetu, co zajmie im co najwyżej 5 minut



2. umieszczamy korki/alfabetyczne fiszki w jakimś pojemniku 
(pudełku, kopercie, itp.)



3. uczniowie losują korki i układają zdania lub opowiadania w następujący sposób


a. uczeń A losuje literkę i zaczyna zdanie od słowa rozpoczynającego się na tą literę, np. S - Sandra/Snake

b. uczeń B losuje kolejną literę i zważając na poprawność gramatyczną oraz w miarę 'logiczną logikę' i szyk zdania, dodaje swoje słowo, np. W - Was/Willingly

c. uczeń C kontunuuje procedurę - np. E - Extremely/ Evoked

d. uczeń D - np. A - Annoyed/Annoyance

Sandra Was Extremely Annoyed ...
Snake Willingly Evoked Annoyance ...

4. w trakcie dodawania słów i rozbudowywania zdań, kolejni uczniowie mogą powtarzać wersje poprzedników

5. jako utrudnienie możemy uprzedzić uczniów, że ich wypowiedź będzie stanowiła jedno pełne zdanie, a więc należy używać przeróżnych łączników zdań, które nie zamykają zdania, ale je rozbudowują

Jeśli wykorzystujesz pomysły i materiały z niniejszego bloga na szkoleniach, które prowadzisz; na stronie Facebookowej swojej szkoły językowej; publikując ich adaptacje na łamach swojego fanpage'a; oraz w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać źródło w postaci: neuroteaching.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz