niedziela, 1 maja 2016

Konwersacyjne RĘKAWICZKI - cz. II


Wcześniej przedstawiałam pomysł na wprowadzanie lub utrwalanie słownictwa za pomocą jednorazowych rękawiczek
 NIELATEKSOWYCH
 - lateksowe są uczulające, więc zastępczo najlepiej zastosować rękawice winylowe 
lub nitrylowe.


 Takie rękawiczki mogą być też używane do przeprowadzania konwersacji:




1. umieszczając na nich połówki pytań: 
How ... are you today?
How was .... your weekend?
itd.
i podobnie jak wcześniej 
- przygotowujemy zestawy rękawiczek z pytaniami zamieszczonymi w różnych konfiguracjach i tworzących pary
- uczniowie szukają najpierw swojej pary tak, aby po połączeniu odpowiednich palców powstały pełnowartościowe poprawne pytania
- kiedy uczniowie znajdą swoją parę, odpowiadają na pytania słuchając swoich odpowiedzi
- kiedy każdy w parze udzieli odpowiedzi, uczniowie opowiadają o swoim partnerze na forum klasy uwzględniając opis zgodny z tym, co ta osoba powiedziała wcześniej
- ćwiczenie powinno się sprawdzić jako ice-breaker na początku roku szkolnego z nowymi grupami :)


2. zamieszczając na każdym palcu dowolne słowa, słowa tematyczne lub słowa z ostatnich lekcji, które mają być przećwiczone
- każdy uczeń otrzymuje rękawiczkę  i zapisuje na każdym palcu docelowe słowa/frazy z obu stron, a nawet na wewnętrznej i zewnętrznej stronie dłoni, żeby nie zmarnować powierzchni
- uczniowie dobierają się w pary lub większe grupy
- uczniowie podnoszą dowolny palec do góry lub prezentując wewnętrzną lub zewnętrzną część dłoni, układając ją w pięść lub otwierając ją
- para lub grupa prowadzi rozmowę wplatając w nią wskazane wcześniej słowa lub tworząc wspólną historyjkę



RELACJA Z LEKCJI:
















1 komentarz:

  1. Bardzo dużo pracy włożyłaś w przygotowanie tych rękawiczek, jestem ciekawa jak się sprawdziły na lekcji :) Podoba mi się w Twoich pomysłach to, że są naprawdę oryginalne i można je zmodyfikować, tak by wykorzystać na innym przedmiocie, np. języku polskim :)

    OdpowiedzUsuń