wtorek, 3 maja 2016

Asia, Kamienna Góra - KREATYWNE LEKCJE CZYTELNIKÓW

Relacje z lekcji nadesłała:
Asia, Kamienna Góra





POMYSŁ 1 "Present Simple nie jest simple"
 Aby dzieciom ułatwić budowanie zdań, skorzystałam z pomysłu Anieli:

http://neuroteaching.blogspot.com/2016/01/present-simple-dla-modszych.html 

 1. Uczniowie otrzymują tabelkę. (Wydrukowałam 2 na jednej stronie A5). Wycinają. 2. Zgodnie z pomysłem Anieli nauczyciel podaje dzieciom zdanie, które mają ułożyć z wyrazów, np. Ja oglądam telewizję każdego dnia. Uczniowie układają zdanie. Nauczyciel monitoruje; jeśli zauważa błędy, naprowadza mówiąc np. Alu, jeden wyraz się nie zgadza. 3. Po sprawdzeniu poprawności uczniowie zapisują zdanie w zeszycie. I tu czas na moją modyfikację. W trakcie robienia tego zadania dziś przyszło mi na myśl, żeby zastosować colour coding, np. zdanie twierdzące cieniujemy kredką niebieską, przeczące czerwoną, a żółte zieloną. Kolory pojawiły się na tablicy – dzieci cieniowały zdania. Mam zamiar stosować colour coding podczas tworzenia zdań częściej. Mam nadzieję, że dzięki temu Present Simple rzeczywiście zrobi się łatwiejszy






POMYSŁ 2. Zdrapki na kartkówce :) 

1. Uczniowie piszą na kartce w formie tabeli listę dowolnych słówek w obu językach, np. 10 z konkretnej strony / lekcji / tekstu / ćwiczenia. (Ja poprosiłam moich gimnazjalistów o napisanie 20 i za długo to trwało...) Należy sprawdzić, czy wszystko dobrze przetłumaczyli.

2. Zaklejają kartkę szeroką taśmą klejącą.

4. Zamalowują białym płynnym korektorem słówka - w każdej linijce jedno słowo (angielskie lub tłumaczenie).

5. Wymieniają się kartkami (podają osobie, która siedzi obok zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub sąsiadowi z ławki).

6. Zapisują na korektorze brakujące słowa.

7. Po upływie określonego czasu sprawdzają swoją kartkówkę: zdrapują farbkę za pomocą monety i przyznają sobie punkt, jeśli prawidłowo zapisali wyraz.

8. Zliczamy punkty i wystawiamy ocenę – były same piątki i jedna czwórka :)








Zmieniłabym jedną rzecz – aby zaoszczędzić na czasie następnym razem sama przygotuję arkusze ze słówkami a resztę zrobi młodzież. Polecam! Wyszło super!

POMYSŁ 3. A tu kilka słów do zadania z zakrętkami:

W wykonanie literkowych zakrętek zaangażowałam dzieciaki z kółka – przy okazji powtórzyliśmy alfabet i kolory. Zakrętki z literkami położyłam na stole, a dzieciaki miały za zadanie ułożyć z nich jak najwięcej słów. Świetnie dały sobie radę i nie robiły żadnych błędów! Pracowały wszystkie razem (grupa 5-osobowa), nie było limitu czasu. Następnym razem podzielę dzieci na dwie drużyny, wprowadzę punkty i limit czasowy. Można też poprosić o słówka tylko z danego tematu np. house.



Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz