wtorek, 3 maja 2016

Agnieszka z Głuchołaz - KREATYWNE LEKCJE CZYTELNIKÓW

Poniższe pomysły nadesłała
Agnieszka z Głuchołaz






POMYSŁ 1 Wariacje na temat fiszek. 

Pomimo mody na różnego rodzaju aplikacje na naukę słówek, są osoby dla których fiszki papierowe będą wygodniejsze lub odpowiedniejsze (chociażby ze względu na wiek). Zaletą przedstawionych przeze mnie fiszek jest fakt, że wszystkie zawsze pozostaną w jednym miejscu. Można w nieskończoność dodawać (doklejając lub doszywając) kolejne kawałki i korzystać z nich dwustronnie.
Można dopasować ich treść w zależności od potrzeb:
-pojedyncze słówka z ich tłumaczeniami (koniecznie znajdującymi się po drugiej stronie),
-idiomy
-karty obrazkowe (na podstawie których wykonałam zdjęcie poglądowe, opierając się na PMB Incredible English 2)
-drukując je samemu w domu można z nich stworzyć quiz, z jednej strony umieszczając zdanie z „luką” i 3 opcje do wyboru, a po drugiej stronie – właściwą odpowiedź.
Moje najświeższe fiszki dotyczą czasu present continuous, oparte są na Incredible English i już widzę, że świetnie się sprawdzają, bo przed odsłonięciem odpowiedzi uczniowie kombinują jaka będzie poprawna :) Enjoy :)


POMYSŁ 2 Piotruś Pan jako powtórka słownictwa i zdań.

Długo zastanawiałam się, jak wprowadzić tą grę na lekcje, i w końcu fiszki podsunęły mi ten pomysł. Wydrukowałam karty umieszczając na nich obrazki, do pary są utworzone zdania no i oczywiście trzeba wprowadzić symbol „Piotrusia”. Korzystam z Incredible English więc wybór padł na Nortona.
Par można wydrukować wedle uznania, gra świetnie sprawdza się w parach i większych grupach. Element suspensu dodaje grze troszkę emocji i nie jest zwykłą powtórką słówek, polecam na odwrocie kart wydrukować jakiś wzór aby nie przebijały. Można wykorzystywać na różne sposoby ćwicząc gramatykę, czasy (np. Present Perfect mówiąc co właśnie się stało), idiomy, 1-2 formę czasownika i wiele wiele innych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz