czwartek, 21 kwietnia 2016

Wariacje na temat KAHOOTA I - wprowadzanie nowego materiału gramatycznego lub leksykalnego :)

W jaki sposób uczymy się najefektywniej i wyciągamy z tego najlepsze wnioski? Popełniając i ucząc się na własnych lub czyiś błędach :) 
Na lekcjach języka obcego też tak można. 
Wykorzystaliśmy do tego Kahoota, który jest niezawodny jeśli chodzi o pełen emocji a więc zapadający w pamięci feedback :)


Wraz z moimi uczniami stawiamy pierwsze kroki w przygodzie z tą platformą.
 Po wprowadzeniu paru quizów w formie typowych zadań powtórzeniowych przyszła pora na wariacje jej temat :) 

Tym razem wykorzystaliśmy Kahoota nie do utrwalania materiału, ale do jego wprowadzania :) A czy Wy macie jakieś  pomysły na łączenie Kahoota z bardziej analogowymi metodami, które służą nie tylko utrwalaniu i powtarzaniu już przerobionego materiału gramatycznego, leksykalnego czy kulturoznawczego?


ZAPRASZAM


Nasze kroki:

1. pani przygotowała "quiza" i karty pracy z kompatybilnymi treściami


2. uczniowie rozwiązywali poszczególne pytania i za każdym razem w przerwie po wyświetleniu ostatecznych odpowiedzi uczniowie mieli chwilkę na:


a. przeanalizowanie poprawnej odpowiedzi


b. wyszukanie odpowiedniej informacji na karcie pracy (w tym przypadku były to symbole dotyczące kierunków i przyimków miejsca)


c. podpisanie ilustracji odpowiednim słowem 


d. przećwiczenie słownictwa w praktyce - uczniowie demonstrowali kierunek poruszania się za pomocą samochodzików na mapie zamieszczonej na karcie pracy zgodnie z instrukcją, łączącą wprowadzane treści:
- go straight
- go straight and turn left
- go back and go past the cinema

e. a następnie przechodzili do kolejnego pytania quizowego, 
powtarzając procedurę: 
zagraj - sprawdź czy wiesz lub intuicyjnie typuj odpowiedź - zobacz jaka jest prawidłowa odpowiedź - poszukaj symbolu na karcie pracy - podpisz - przećwicz

f. a w nagrodę na następnej uczniowie ponownie rozwiązywali ten sam quiz - tym razem z lekko zmodyfikowanymi pytaniami (zachowując te same treści, ale w innej kolejności pytań i konfiguracji potencjalnych odpowiedzi)

3. W ten sposób wprowadziliśmy nowy materiał zastępując dotychczasowe równie efektywne, ale nie tak technologiczne metody w postaci filmów, kart obrazkowych, dopasowywania zestawów obrazków do napisów, itp. Uczniowie zaskakiwani poprzez intuicyjne poprawne i niepoprawne typowania odpowiedzi, jeszcze bardziej emocjonalnie podchodzili do tematu, przez co przyswajanie nowych treści odbywało się ze wzmożoną siłą.

4. Podobna forma pracy może być zastosowana z uczniami w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania, do wprowadzania treści gramatyczno-leksykalnych, jak i do innych tematów, na przykład tych kulturoznawczych.
Możemy wprowadzać tak nowe czasy czy struktury gramatyczne, umieszczac na karcie pracy te same zadania, które znajdują się w quizie online, ale na przykład w innej kolejności. Uczniowie wówczas po wykonaniu każdego przykładu szukają go na "handoucie" i zapisują własnoręcznie, dodatkowo dołączając krótką notkę dotyczącą zasad użycia takiej struktury, czy inne docelowe informacje. 

***

 Karta pracy przygotowana na podstawie:


i




3 komentarze:

  1. Można prosić o nazwę tego konkretnego quizu? Link prowadzi jedynie do strony portalu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędrzeju. Faktycznie. Dziękuję za wiadomość. Już powinno być ok. Quizz przygotowywałam dość dawno. Parę tygodni temu zmienili szatę i wprowadzili jakieś nowe rozwiązania, może dlatego link już nie działa. Pozdrawiam :)

      Link:
      https://play.kahoot.it/#/k/cc7ebe89-1c39-4ae8-999f-6097ca1a2df0

      Usuń