czwartek, 7 kwietnia 2016

TESTOWE WSKAŹNIKI

Testowe wskaźniki to sposób na urozmaicenie zamkniętych zadań testowych typu "prawda-fałsz" lub wyboru wielokrotnego, a także świetne narzędzie do wykorzystania w przeprowadzaniu mini-dialogów, które wymagają pytań i krótkich odpowiedzi w stylu "Yes, I do". / "No, I'm not./ Yes, she was./ itp.
 Koncepcję można dostosować do każdego materiału tego typu oraz każdej grupy bez względu na wiek czy poziom zaawansowania. 

Przy okazji przypomnę jeszcze o motywie wskaźników, który wykorzystałam i opisałam jakiś czas temu aby ożywić i zachęcić dzieciaczki do mówienia:

http://neuroteaching.blogspot.com/2016/02/wskazniki-satysfakcji.html




ZAPRASZAM



POTRZEBUJEMY



1. patyczki - opcjonalnie 

2. karteczki z notesika

3. szablony symboli - opcjonalnie (smutne i wesołe "buźki", litery T i F, symbole krzyżyka i "ptaszka", literki a,b,c i d, itp.)


4. klej


UCZNIOWIE
1. przygotowują wskaźniki naklejając lub własnoręcznie malując docelowe symbole




2. dodatkowo mogą zamieścić takie karteczki na patyczkach 

3. w trakcie wykonywania zadań o charakterze testowym, uczniowie podnoszą wskaźniki do góry, demonstrując swoje wersje odpowiedzi



4. nauczyciel również może mieć taki zestaw, aby demonstrować poprawną wersję odpowiedzi uczniom

5. w zadaniach nastawionych na mówienie, uczniowie zadają sobie pytania zamknięte, np. Do you like swimming? i odpowiadają demonstrując jednoczenie odpowiedni wskaźnik "Yes, I do." / "No, I don't."



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz