niedziela, 10 kwietnia 2016

INTERAKTYWNE ILUSTRACJE

W każdym podręczniku znajduje się spora ilość ciekawych ilustracji, które można wykorzystać w różnorodny sposób, nie tylko do zwykłego opisu. W poniższy sposób możemy potraktować pojedyncze ilustracje ukazujący temat przewodni danego unitu, ilustracje w historyjkach obrazkowych, testowe ilustracje maturalne w repetytoriach a także zdjęcia z tabloidów ;)



ZAPRASZAM


1. obieramy za cel ilustrację


Materiał przykładowy pochodzi z podręcznika Click On 2. Wyd. Express Publishing. Str. 6-7.

2. uczniowie samodzielnie tworzą lub wycinają wcześniej przygotowane "speech bubbles"

3. uczniowie zamieszczają w chmurkach teksty nawiązujące do sytuacji z ilustracji, w postaci pojedynczych fraz, wyrażeń, zdań, w zależności od poziomu zaawansowania


4. uczniowie mogą też odgrywać role wcielając się w postacie z ilustracji

5. żeby jeszcze bardziej urozmaicić ćwiczenie, w pierwszej fazie zadania możemy rozdać uczniom zestawy pociętej ilustracji - zadaniem uczniów będzie ułożenie zdjęcia z puzzli, a następnie opis ustny lub pisemny, a także stworzenie dialogów do sytuacji ze zdjęcia


Materiał przykładowy pochodzi z podręcznika Matura Traveller, Pre-Intermediate, 
wyd. MM Publications, str. 31 b.




Zadanie wykonane na podstawie ilustracji z gazet:









Zadanie  z wykorzystaniem motywu wywiadów w DDTVN:






Dzieci młodsze mogą natomiast stworzyć kopię strony z książki, przepisując dialogi, naklejając obrazki i chmurki na osobną kartę i wykorzystywać je do dalszych ćwiczeń.
1. rozdajemy zestawy ilustracji zaczerpniętych z podręcznika bez napisów
2. uczniowie słuchają historyjki i układają obrazki w odpowiedniej kolejności
3. uczniowie weryfikują swoje wersje z wersją w podręczniku
4. uczniowie wycinają chmurki i umieszczają w nich odpowiednie kwestie bohaterów historyjki
5. uczniowie tworzą kartę naklejając obrazki i chmurki w odpowiednich miejscach    


 Materiał przykładowy pochodzi z podręcznika Discovery Island 3, wyd. Pearson, str. 66
 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz