poniedziałek, 14 marca 2016

WIELKANOCNA lekcja z gazetką z BIEDRONKI - cz. VI

Byłam w "Biedronce" i dorwałam parę gazetek reklamowych.
Przydadzą się do tworzenia flashcards i innych materiałów dydaktycznych zachęcających uczniów do przeprowadzania mini dialogów i utrwalania słownictwa w sposób opisany poniżej.





ZAPRASZAM


 
CO ROBIMY?

- zaopatrujemy się w gazetki
- wycinamy lub uczniowie wycinają zdjęcia potraw i produktów



- wprowadzamy/powtarzamy/utrwalamy nazwy najważniejszych produtków
- uczniowie projektują plakaty naklejając obrazki na karty pracy lub samodzielnie stworzone karty, na przykład takie:



1. My Easter table 

a. stolik może mieć formę zdjęcia 


b. lub można stworzyć mini stoliczek z pudełka przykrytego świąteczną serwetką
c.   na stoliku uczniowie zamieszczają wycięte z gazetek produkty
d. gdy zakończą część plastyczną, zajmują się utrwalaniem słownictwa i zachęcamy ich do tworzenia wypowiedzi lub krótkich dialogów:

- What have you got on your Easter table?
- I have got ... on my Easter table.





2. Easter shopping list 

wklejając i podpisując poszczególne potrawy, i także zachęcając uczniów do prowadzenia krótkich dialogów po wykonaniu części plastycznej:

- What are you going to buy for Easter?
- I'm going to buy ...


3. Easter basket 

- zamieszczając na szablonie koszyczka obrazki i napisy
 - What have you got in your Easter basket?
- I have got  ... in my Easter basket.



4. wkładając ilustracje do jajeczek po 'Kinder niespodziance'
- przed włożeniem ilustracji do jajeczek demonstrujemy poszczególne obrazki
- utwalamy nazewnictwo 
- przekazujemy jajeczka do losowania uczniom  
- uczniowie zadają pytania i odpowiadają 

- What's this?
- This is ...



Do przygotowania kart skorzystałam z poniższych grafik:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz