sobota, 5 marca 2016

VERB SEQUENCES gramatyka w 3 aktach

Otrzymałam wczoraj zapytanie w grupie nauczycieli angielskiego na FB, czy nie posiadam czegoś takiego jak SEQUENCING VERB TENSES.




Nie posiadałam ... aż do dzisiaj :)
Nie znałam takiej gry wcześniej, ale po wczytaniu się w jej opis byłam zachwycona. Praca z tego typu materiałem może stanowić remedium na bolączki niejednego ucznia, który nie do końca rozróżnia czasy. 

Koszt gry to ponad 20 dolarów, ale po co wydawać pieniądze jak można raz i porządnie przysiąść do stworzenia swoich kart, zapłacić znacznie mniejsze pieniądze i wykorzystywać je później przez długi czas.


Projekt gry zakłada używanie czasów: Future Simple, Present Simple oraz Past Simple. Niemniej jednak znając nasze realia egzaminacyjo-testowo-podręcznikowe, warto zmienić lub dodać również opcję tworzenia zdań w czasach: to BE GOING TO, Present Continuous oraz Present Perect lub innych rodzajów struktur gramatycznych na jakich nam zależy, do których możemy znaleźć odpowiednie ilustracje sugerujące kontekst użycia tych form.
Zadanie sprawdzi się przede wszystkim w klasach maturalnych, gdzie uczniowie mają często problem z odróżnianiem i stosowaniem czasów w poszczególnych częściach egzaminu ustnego czy pisemnego, oraz wśród innych uczniów, którzy nie żonglują jeszcze sprawnie docelowymi strukturami.


ZAPRASZAM



PROJEKT 
Poniżej prezentuję to, w jaki sposób ujęłabym ideę tych kart oraz link pod którym możecie znaleźć wgląd do procedury oraz kart pracy.









A CO MY MOŻEMY ZROBIĆ JEŚLI CHCEMY ZASTOSOWAĆ TEN POMYSŁ NA NASZYCH LEKCJACH ?
1. obieramy za cel jakiś filmik, bajkę lub ilustracje będące sekwencją jakiś wydarzeń

2. skupiamy się na scenach, które nas interesują i stanowią bazę do ważnych dla nas czasowników 

3. robimy zrzut ekranu w odpowiednich 3 momentach

4. tworzymy karty obrazkowe oraz leksykalno-gramatyczne z czasownikami i ich formami dostosowanymi do każdej ze scen

5. niekoniecznie musimy tworzyć listy słownictwa i form czasownika tak jak to jest w zestawie w grze, gdyż o wiele lepiej sprawdzi się zadanie, w którym uczniowie będą sami "wpadali" na trop odpowiedniego czasownika i sami dostosowywali jego formę do danego czasu

6. karty możemy wydrukować i wręczać zestawy uczniom, ale wymaga to dużego nakładu papieru i drukowania, dlatego tmożemy:

a. przygotować jeden taki zestaw w formie wydrukowanej i zalaminowanej, a uczniowie będą losować po jednym zestawie, uzupełniać zdania, a następnie wymieniać się kartami, tak aby każdy "przerobił" określoną ilość zestawów

b. przygotować zestawy w formie prezentacji w PowerPoint lub innej formie i wyświetlać uczniom na zajęciach, a oni będą opisywać karty w swoich zeszytach 

Przykładowa karta opiera się na niedawnym wydarzeniu ... zobaczcie sami:






inne przykłady:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz