wtorek, 15 marca 2016

TREASURE HUNTERS

Mapka zaproponowana przeze mnie wcześniej do zadania detektywistycznego 
z lupą w tle tutaj

http://neuroteaching.blogspot.com/2016/03/a-magnifying-glass-and-language.html 

może być też wykorzystana bez użycia tego narzędzia. 




ZAPRASZAM 




SPOSÓB 1
1. przygotowujemy mapkę z docelowym słownictwem/strukturami/obrazkami pełniącymi rolę "skarbów"











2. wręczamy uczniom takie mapki, a ich zadaniem będzie odnalezienie na mapce słów
a. podawanych w języku polskim przez nauczyciela lub kolegę
b. podawanych w języku angielskim jeśli na mapie widnieją ilustracje
c. wplecionych w relację jakiegoś wydarzenia przedstawianego przez nauczyciela
i numerowanie, zakreślanie lub zaznaczanie kolejności pojawiania się tych elementów


SPOSÓB 2
1. na mapce możemy też umieszczać słowa/frazy/obrazki kluczowe dla tekstów czytanych/ słuchanych albo filmików

2. uczniowie numerują lub/i podążają za kolejnymi punktami na mapie, zaznaczając tym samym przebieg wydarzeń ze słuchanki, czytanki lub filmu

SPOSÓB 3
Mapka może posłużyć do mini-spikingów.

1.  uczeń A opowiada na przykład o swoim regularnym dniu lub czynnościach jakie wykonywał w zeszły weekend albo układa jakąś historyjkę zawierającą wyrazy z mapki, a uczeń B zaznacza na mapie trasę leksykalną kompatybilną z tym, co uczeń A opowiada

2. następnie uczeń B odczytuje/relacjonuje to, co zaznaczył na mapie odnośnie relacji ucznia A

SPOSÓB 4
Wręczamy uczniom puste mapy, a oni zapełniają je słownictwem lub ilustracjami, i wykonują któreś z powyższych ćwiczeń w parach.











SPOSÓB 5
1. nauczyciel lub uczeń A zamieszcza na mapce słowa, najlepiej aby każde z nich zaczynało się na inną literę alfabetu
2. nauczyciel lub uczeń A wybiera kilka słów, których pierwsze litery 
tworzą jakiś wyraz
3. nauczyciel lub uczeń A podaje "polskie namiary" na słowo angielskie w kolejności, która utworzy wyraz z pierwszymi literami tych słów, a uczniowie lub uczeń B podąża za wskazówkami nauczyciela/ucznia A, odtwarzając wyraz




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz