niedziela, 13 marca 2016

TEAR-OFF ADS

Przy okazji pomysłu dotyczącego komplementów wykorzystałam pomysł z ogłoszeniami od których odrywa się mniejsze karteczki zawierające namiary na usługę lub inne treści jakie autor miał do przekazania i rozpowszechnienia.




Dzisiaj zamieszczę osobny wpis o tym jak jeszcze można wykorzystać tą koncepcję w innych kontekstach.


ZAPRASZAM



Znalazłam też strony internetowe zawierające generatory takich odrywanych kart i stworzyłam przykładową. Niemniej jednak, pomimo przeróżnych narzędzi, w jakie wyposażone są te strony, generują one jedynie te same treści, a lepiej gdyby tych możliwości było więcej dlatego najbardziej elastycznym rozwiązaniem będzie tworzenie takich kart w programie WORD 
na podstawie tabel.





Ciekawie będzie jeśli uczniowie nie będą widzieć poleceń na paseczkach dolnych a jedynie polecenie główne. Dlatego dobrze jest umieścić kartę tekstem do ściany.

STRONA PRZYLEGAJĄCA DO ŚCIANY 


STRONA WIDOCZNA DLA UCZNIA

 Co można zamieszczać na takich kartach i jak je wykorzystać na lekcji?



1. zadania domowe w postaci:
-  poleceń dotyczących pisania krótkich lub dłuższych tekstów egzaminacyjnych lub innych wypracowań
- namiarów na zadania w podręczniku lub zeszycie ćwiczeń
- adresów stron internetowych
- popularnych ostatnio kodów QR
- czegokolwiek, co nam do głowy przyjdzie    
 
 Karty możemy rozwiesić w jakimś miejscu w klasie, a uczniowie będą sukcesywnie odrywać i wykonywać zadania w narzuconym systemie terminów, i z poszczególnymi tematami.

2. słownictwo tematyczne lub ogólne powtórkowe 
- po wylosowaniu uczniowie wykonują dowolne ćwiczenia na utrwalanie słownictwa (np. dopasowują do wcześniej przygotowanych ilustracji, szukają definicji na wcześniej przygotowanych kartach,albo tworzą takie definicje lub ilustracje sami)

3. zdania do ułożenia w odpowiednim czasie czy strukturze gramatycznej w postaci niepełnych fraz np. "Mary / go to the cinema / yesterday" 
 lub "every / water / Anna / drinks / day "

4. obrazki, które później wykorzystamy do przeróżnych ćwiczeń, chociażby opisu

5. wszelkiego rodzaju polecenia egzaminacyjne (na przykład maturalne pytania rozgrzewkowe, polecenia do matury ustnej, itp.)

6. pytania tematyczne lub gramatyczne  
(What is your favourite ...? / What would you do if ... / How did you spend your weekend?)





7. polecenia utrwalające funkcje językowe, przydatne także do wprowadzania i przeprowadzania dyskusji


8.  takie paseczki mogą stanowić kontynuację lub współtworzyć ćwiczenie polegające na dopasowywaniu treści do siebie - na przykład, jeśli skupimy się na zadaniu związanym ze słownictwem, to po urwaniu paseczka uczeń szuka obrazka odpowiadającego słowu z paseczka; jeśli ćwiczymy okresy warunkowe to na paseczkach umieszczamy połowę zdania, a uczeń szuka zakończenia gdzieś indziej; jeśli bawimy się w funkcje językowe, to zamieszczamy na paseczkach pytanie lub reakcję, a uczeń szuka odpowiednio reakcji lub pytania









9. uczniowie sami mogą tworzyć takie karty z różnymi poleceniami, pytaniami,  słownictwem, itp. i przekazywać rówieśnikom

PRZYKŁADY LIVE:






5 komentarzy:

  1. Dzięki za kolejny ciekawy pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. GENIALNE!!!!zmienię moją FAST FINISHERS board na te genialne karteczki:P Powinnam już siedzieć w więzieniu, bo kradnę każdy Twój pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu ;D Brać, kraść, czerpać :D Za taką kradzież jedyne, co może grozić to super atmosfera na lekcji, aktywizowane dzieciaki i spora dawka przemyconej wiedzy oraz zadowolony nauczyciel ;)

      Usuń
  3. Super pomysł zwłaszcza z dopasowywaniem pasków do obrazków. Patrząc na te ogłoszenia -paski przyszło mi do głowy, że można je wykorzystać również do wylosowania zadania domowego (np. posłuchaj piosenki, zagraj w grę z płyty z działu 3, posłuchaj historyjki ze strony...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie - dokładnie. Takie ogłoszenie przemyci wszystko w bardzo przyjemny sposób :)

      Usuń